Permalänk
Medlem

Ser inte temps AMD Phenom II X4 955

Tjenamors! Har ett problem då jag börjar pilla lite med multipliern för att få upp hastigheten på prollen, den ligger nu i 3.8ghz men ser att det säkerligen går att få upp den högre utan problem med lite fiddling i inställningarna!

Problemet är att jag inte kan se CPU tempen nånstans, endast i BIOS vilket är ganska konstigt. Har tankat ner CPU-Z , HWmonitor , Speccy , Speedfan och de flesta olika program som har koll på vad det är för temperaturer på komponenterna, men ingen vill visa CPU:n som alla visar antingen 70c eller 0. Nån som har nån aning om vad felet kan vara eller varför det är som det är ?

Visa signatur

Mobo MSI 870A-G54 AM3 || 1.5TB HDD + 80GB SSD || 12 GB Ram || AMD Phenom II X4 955 3,2GHz BE @ 4ghz || XFX Radeon HD6950 2GB || XFX Core Edition 850W || Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem

Problemet löst sig själv efter jag av misstag tröck F8 i bios så "failsafe settings" blev valda istället för Save and Exit.

Visa signatur

Mobo MSI 870A-G54 AM3 || 1.5TB HDD + 80GB SSD || 12 GB Ram || AMD Phenom II X4 955 3,2GHz BE @ 4ghz || XFX Radeon HD6950 2GB || XFX Core Edition 850W || Antec Three Hundred