Överhettnings Problem med SilverStone Argon AR01

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Nov 2007

Överhettnings Problem med SilverStone Argon AR01

Tjo för en vecka sedan så köpte jag SilverStone Argon AR01 CPU kylarfläkt mest för att min gamla cpu kylare jag hade var den som jag fick med processorn och att den va lite jobbig att göra rent samt att den lät så himla mycket när den gick på högvarv. Så jag bestämmde mig att jag ville ha något som va lite tystare men lika efektiv så jag läste runt lite gran och de jag hittade var SilverStone Argon AR01 vilket hade fått bra betyg i tester osv så jag köpte den och sen installerade jag den precis som den skulle köpte även ny kylpast på sidan om för att va på säkra sidan. Och nu till problemet som är att min CPU överhettar då och då när jag kör intensiva prosseser tex BF4 och stänger av sig. Jag har kollat så att den sitter fast ordentligt och har även gjort om instalationen i hop om att det var för mycket kylpasta men det funkar inte den överhettar fortfarande så undrar om ni vet om SilverStone Argon AR01 räcker till för min proccesor eller om ni har något knep som jag kanske har missat?

Min Procesor är en: AMD FX(tm)-8150 Eight-Core Processor 3.60 GHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009

Varvar fläkten upp normalt vid belastning?
Du har monterat den så den blåser ur chassit?
(även chassifläkt, om finnes bak, blåser ut?)

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljungby
Registrerad
Jun 2013

Vilken dumt designad kylare, om aluminiumplattan är bara ytterst lite högre än heatpipsen så får det ju ingen kontakt mellan cpu och kylaren.
När det är en sån kylare med heatpipsen direkt mot cpun så brukar man få ha mer kylpasta än normalt för kylpastan kryper ner vid sidan om heatpipsen och når inte resten av kylaren.

Intel Core i7 4770k @ 4.5Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x4GB Corsair Vengeance 2133mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | Dell U2414H IPS skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 7 Ultimate 64bit | Custom EK vattenkylning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Nov 2007

Woundead: Jadå den varvar upp som den ska och jag har vänt alla fläktar så att dom blåser ut ut lufen ur chassit.

Mac83: Tack för svaret jag ska ta och lägga på lite mer kylpasta och se om det hjälper.