Permalänk
Medlem

nytt grafikkort och ljudet sluta funka.

som titeln säger så har ljudet sluta funka, fick ett nytt pga retunerade ett r9 290 reference, och fick byta upp mig till ett r9 290 tri-x.
ljudet funkade innan jag skicka in de för retur, men nu efter jag stoppade i mitt r9 290 tri-x så har ljudet sluta funka helt plötsligt. har ett gigabyte g1 sniper z87 modekort och de funka klockrent innan. har avinstallerat drivrutiner och installerat nyaste men ingen skillnad. när jag sätter på musik så går den grön spalten upp som den normalt ska göra men inget ljud ut, mikrofonen funkar iallafall då den går upp när jag pratar.

vet inte vad jag ska göra så frågar om hjälp här

tack på förhand!

edit: har prövat med högtalare också men de funkar inte heller..

Visa signatur

NZXT H440| Gigabyte G1.Sniper Z97| i7 4770k| 16GB RAM RipSaw 2133 | R9 290 tri-x | Corsair rm750w | seagate 2Tb | Windows 7 Ultimate 64| Samsung evo ssd 120gb|Fractal design Kelvin s36

Permalänk
Medlem

AMD grafikkort har en inbyggd ljud krets. Dvs datorn har 2 st ljudkort. Du måste in i ljudinställningarna och välja vilken av dom som ska användas. Höger klicka på högtalar symbolen vid klockan / uppspelnings enheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

AMD grafikkort har en inbyggd ljud krets. Dvs datorn har 2 st ljudkort. Du måste in i ljudinställningarna och välja vilken av dom som ska användas. Höger klicka på högtalar symbolen vid klockan / uppspelnings enheter.

har gjort de men ingen skillnad helt tyst. headsetet och mina logitech högtalare funkar på min bärbara så dom är de inte fel på..

edit: amd high diffenition är frånkopplat, men jag tycker de är konstigt att gröna spalten visar att jag har ljud men den skickar ju inte ut nåt ljud.

Visa signatur

NZXT H440| Gigabyte G1.Sniper Z97| i7 4770k| 16GB RAM RipSaw 2133 | R9 290 tri-x | Corsair rm750w | seagate 2Tb | Windows 7 Ultimate 64| Samsung evo ssd 120gb|Fractal design Kelvin s36

Permalänk
Medlem

löste de själv, tur man har tålamod och hållt på i 5 timmar, avinstallerade och installerade drivrutiner 5-6 gånger sen gick de igång

Visa signatur

NZXT H440| Gigabyte G1.Sniper Z97| i7 4770k| 16GB RAM RipSaw 2133 | R9 290 tri-x | Corsair rm750w | seagate 2Tb | Windows 7 Ultimate 64| Samsung evo ssd 120gb|Fractal design Kelvin s36