Permalänk

Coilwhine i skärm!

Tjena! Har nu sedan länge stört mig på vad jag trott vart min dator, ett svagt pipande ljud (men ack så irriterande) som helt enkelt aldrig vill sluta.

Men idag när jag tröck på skärmarna så kopplade jag, det är 27"arn som låter! Denna skärmen har sedan en bra bit tillbaka varit väldigt slö, tar 10 sekunder för den och aktiveras vid viloläge tex. Är det så att den börjar bli helt slut helt enkelt ? Låter ungefär som den ska lyfta och flyga iväg haha!

Finns det något man kan göra åt detta? Eller är det ny skärm som gäller ?

/Dennis

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Jag hade coilwhine på en u2311h en gång i tiden. Den fick jag tillbakalämnad hos Dustin för det.
Ljudet ändrades med bakgrundsbelysningen, så du kan testa ändra styrkan på den.

Vad är det för skärm och hur gammal är den?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Jag hade coilwhine på en u2311h en gång i tiden. Den fick jag tillbakalämnad hos Dustin för det.
Ljudet ändrades med bakgrundsbelysningen, så du kan testa ändra styrkan på den.

Vad är det för skärm och hur gammal är den?

Tackar för svar! Och det är en Fujitsu något, köpt för ett X antal år sedan. värt att kolla upp om jag har garanti då kanske.

Och är det "Brightness" du menar? Den står redan på 100% den.

Ljudet är väldigt skarpt.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Tackar för svar! Och det är en Fujitsu något, köpt för ett X antal år sedan. värt att kolla upp om jag har garanti då kanske.

Och är det "Brightness" du menar? Den står redan på 100% den.

Ljudet är väldigt skarpt.

Precis, brightness, testa ändra den.
Min skärm var tyst på 100% och på 0%, tyvärr var den ju för ljus på det ena och för mörk på det andra.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Precis, brightness, testa ändra den.
Min skärm var tyst på 100% och på 0%, tyvärr var den ju för ljus på det ena och för mörk på det andra.

Har jag den på mindre än 100% så blir det ju alldeles för mörkt Den är redan mörkare än vad min andra skärm är på sina 48%..

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Då är den nog körd om den är mörkare vid 100% än dina andra vid 48 % !

Köp ny helt enkelt.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Skrivet av Homer_S1:

Då är den nog körd om den är mörkare vid 100% än dina andra vid 48 % !

Köp ny helt enkelt.

/Homer_S

Om man bara hade haft pengar Då hade man kunnat kört på en finare skärm också, typ 120hz

Visa signatur

APB: Reloaded <3