Ljudet är "felvänt" (vänster kommer från höger och tvärtom).

Permalänk
Medlem

Ljudet är "felvänt" (vänster kommer från höger och tvärtom).

Ställde för ett tag sen in att vänster ljud skulle komma från höger och tvärtom då jag kopplade in mina högtalare fel, det funkar sådär bra när man spelar CS med lurar. Hittar nu inte inställningen och hoppas att någon här vet hur man kan ändra det Kör ett Creative Soundblaster Z med ett Asus Hero, har ändrat till grundinställningar i programmet som följde med Creative Soundblaster Z men det funkade inte.

Permalänk
Medlem

Vänd på lurarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexbert:

Vänd på lurarna?

Skickades från m.sweclockers.com

De sitter riktigt illa om man vänder på de.

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns inte nån sån funktion i win så om du inte hittar det så kan du nog installera om ljuddrivern.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vi är vissa som fått detta problem pga att en defekt förlängningssladd vänder på ljudet.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

Får kanske installera om drivrutinerna och hoppas att det försvinner då, om ingen kommer på vart inställningen finns. Kör utan förlängningskabel så det borde inte vara problemet i alla fall.

Tackar för alla snabba svar iaf!

Permalänk
Medlem

Ett tips jag hittade var att installera äldre drivrutiner så det kan du ju prova.

"The .22 drivers are really messed up. Grab the .16 drivers instead. "
http://forums.creative.com/showthread.php?t=700077

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Får kanske installera om drivrutinerna och hoppas att det försvinner då, om ingen kommer på vart inställningen finns. Kör utan förlängningskabel så det borde inte vara problemet i alla fall.

Tackar för alla snabba svar iaf!

Kan inte hitta någon sådan inställning till mitt ZxR ljudkort.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[Z:

;14465117']Ett tips jag hittade var att installera äldre drivrutiner så det kan du ju prova.

"The .22 drivers are really messed up. Grab the .16 drivers instead. "
http://forums.creative.com/showthread.php?t=700077

Vet du vart man kan ladda ner .16? Hittar endast .22 på Creatives hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Vet du vart man kan ladda ner .16? Hittar endast .22 på Creatives hemsida.

Jag lyckas inte heller få tag i drivrutinerna på Creatives webbplats.
Det går ju att ladda ner SBZ_CD_LD_1_00_16 från andra sidor förstås, men det känns ju tryggare att kunna ladda ner dem från tillverkaren.
Sorry.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Har testat både .16 och en ominstallation av alla drivrutiner för ljud men det är ändå fel. Riktigt konstigt är det.

Permalänk
Inaktiv

Vad händer om du kopplar lurarna till en annan ljudkälla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Ställde för ett tag sen in att vänster ljud skulle komma från höger och tvärtom då jag kopplade in mina högtalare fel, det funkar sådär bra när man spelar CS med lurar. Hittar nu inte inställningen och hoppas att någon här vet hur man kan ändra det Kör ett Creative Soundblaster Z med ett Asus Hero, har ändrat till grundinställningar i programmet som följde med Creative Soundblaster Z men det funkade inte.

Kolla typ efter något som heter reverse channel eller dylikt. Har du lyckats ändra det en gång ska det såklart gå att ändra tillbaka.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Vad händer om du kopplar lurarna till en annan ljudkälla?

Det var fel även där, då är det kabeln till lurarna som är konstig. Sjukt att jag var så säker på att jag hade gjort den inställningen att jag inte ens testade det. Är någon kina-kabel till ett par Bose QC15 då originalet gick sönder, heja!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kakann:

Får kanske installera om drivrutinerna och hoppas att det försvinner då, om ingen kommer på vart inställningen finns. Kör utan förlängningskabel så det borde inte vara problemet i alla fall.

Tackar för alla snabba svar iaf!

Skrivet av Kakann:

Det var fel även där, då är det kabeln till lurarna som är konstig. Sjukt att jag var så säker på att jag hade gjort den inställningen att jag inte ens testade det. Är någon kina-kabel till ett par Bose QC15 då originalet gick sönder, heja!

Misstänkte väl det