Installera Windows 8 utan cd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Okt 2013

Installera Windows 8 utan cd

Hej, jag har tänkt att köpa ett SSD till min dator. Jag vill att SSDn ska vara min boot-drive så därför måste jag installera Windows på den. Jag har en Windows 8 nyckel men ingen cd.

Hur kan jag installera Windows 8 på SSDn utan en cd? Jag har försökt att göra så att jag kan installera Windows med ett USB med ett program från Microsoft. I detta program så ska man skriva in produktnyckeln men den säger bara "Den här produktnyckeln kan inte användas för att installera en återförsäljarversion av Windows 8".

Om någon vet hur man gör, skriv gärna här! Tack

Grafikkort: GTX 660 oc | PSU: CoolerMaster B600 | Moderkort: MSI H61M-P31 | HDD: 1Tb | Chassi: NZXT Phantom | Mus: Logitech G300 | Tangentbord: Roccat Ryos MK Pro | Ratt: Logitech G27 | Headset: SteelSeries Siberia V2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av TheEggHealer:

Hej, jag har tänkt att köpa ett SSD till min dator. Jag vill att SSDn ska vara min boot-drive så därför måste jag installera Windows på den. Jag har en Windows 8 nyckel men ingen cd.

Hur kan jag installera Windows 8 på SSDn utan en cd? Jag har försökt att göra så att jag kan installera Windows med ett USB med ett program från Microsoft. I detta program så ska man skriva in produktnyckeln men den säger bara "Den här produktnyckeln kan inte användas för att installera en återförsäljarversion av Windows 8".

Om någon vet hur man gör, skriv gärna här! Tack

Du använder förmodligen fel version av installation.

Har du möjligen en uppgraderingsnyckel?
Isf måste du ladda hem rätt från Microsoft.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/upgrade-assistan...

Apple iMac early 2009 (ATI 4850)
Apple Mac mini 2011 (server)
Apple Mac mini 2012 (Plex-server)
Apple Macbook Pro 2011 15-tum (när iPad inte räcker till)
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av iller:

Du använder förmodligen fel version av installation.

Har du möjligen en uppgraderingsnyckel?
Isf måste du ladda hem rätt från Microsoft.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/upgrade-assistan...

Jag har försökt med dem och det är då när jag skriver in probuktnyckeln som det medelandet kommer. "Den här produktnyckeln kan inte användas för att installera en återförsäljarversion av Windows 8"

Grafikkort: GTX 660 oc | PSU: CoolerMaster B600 | Moderkort: MSI H61M-P31 | HDD: 1Tb | Chassi: NZXT Phantom | Mus: Logitech G300 | Tangentbord: Roccat Ryos MK Pro | Ratt: Logitech G27 | Headset: SteelSeries Siberia V2