Memtest86 hittar inte Sandisk Cruzer 32GB USb 3.0

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010

Memtest86 hittar inte Sandisk Cruzer 32GB USb 3.0

Hejsan allihopa!

Jag har läst mycket på google men hittar fortfarande inte lösningen på mitt problem.

Jag har en Sandisk Cruzer Extreme 32GB 3.0 USB som jag inte får in memtest86 på. Memtest på autusb installer använder jag men den hittar verkligen inte min usb. Har sökt på nätet och hittat att USB minnet uppför sig som en hårddisk och inte ett" removable disk" som ett vanligt USB minne gör.

Är det någon som vet hur jag ändrar detta eller får in Memtest på minnet som bootable? Får det inte att fungera på något sett.

Tacksam för svar

GlasYR

Edit: Hittade tillslut lösningen på mitt problem som säkert kan komma till användning för flera andra. Yumi boot och sen iso filen från Memtest, Checka i att se alla drives sen gick allt perfekt!

PC: TJ08-E| XFX Black Edition 750W | Gigabyte GA-Z68MX-UD2H |
i5 2500K@4,2GHz | Vengeance LP Blue 1600MHz 16GB |Noctua NH-U12P SE2 |
Asus Radeon R9 280X DCII 3GB |Samsung SSD 850 Pro 256gb & 830 256GB |

|PlayStation 3 160 GB |
Ljud: Pioneer VSX-520 | Audio Pro Sub Wigo Mk II | Proson Reality Center 52 RR X2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohuslän
Registrerad
Apr 2009

Jag har också haft det problemet med USB-minnen som är just 32GB. Olustigt nog kommer jag inte ihåg exakt hur jag löste det, men det hade något att göra med att flytta in bootsect via kommandotolken.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av exroz:

Jag har också haft det problemet med USB-minnen som är just 32GB. Olustigt nog kommer jag inte ihåg exakt hur jag löste det, men det hade något att göra med att flytta in bootsect via kommandotolken.

Det försökte jag också utan lycka, men som tur fick jag tag i en lösning tillslut

PC: TJ08-E| XFX Black Edition 750W | Gigabyte GA-Z68MX-UD2H |
i5 2500K@4,2GHz | Vengeance LP Blue 1600MHz 16GB |Noctua NH-U12P SE2 |
Asus Radeon R9 280X DCII 3GB |Samsung SSD 850 Pro 256gb & 830 256GB |

|PlayStation 3 160 GB |
Ljud: Pioneer VSX-520 | Audio Pro Sub Wigo Mk II | Proson Reality Center 52 RR X2

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Stidt-O:

Det försökte jag också utan lycka, men som tur fick jag tag i en lösning tillslut

Som var?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud