Hjälp [Vet inte vilka knappar jag tryckt på, men viss tangentbordsinput är nu fördröjd — hur fixar jag det? — mod]

Permalänk

Hjälp [Vet inte vilka knappar jag tryckt på, men viss tangentbordsinput är nu fördröjd — hur fixar jag det? — mod]

Råkade lägga mina hörlurar på tangentbordet och några knappar lyckades tryckas in. Nu när jag skriver kommer det ett irriterande ljud och jag måste vänta typ 20 sekunder innan jag kan sudda en BOKSTAV! Plus att jag inte kan skriva dubbla bokstäver på typ 20 sekunder heller!

Bättre rubrik. Se §3.1 i reglerna.
Permalänk
Medlem

Lät som ett väldigt udda problem..testat att starta om datorn?

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av nvidicorei8:

Råkade lägga mina hörlurar på tangentbordet och några knappar lyckades tryckas in. Nu när jag skriver kommer det ett irriterande ljud och jag måste vänta typ 20 sekunder innan jag kan sudda en BOKSTAV! Plus att jag inte kan skriva dubbla bokstäver på typ 20 sekunder heller!

Vilket tangentbord har du? Kan det vara smuts under tangenterna?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad*

"HJÄLP!" saknar i stort sett allt vad en rubrik bör ha för att förmedla vad tråden handlar om. Genom att beskriva problemet närmre redan i rubriken så får man in de användare i tråden som har rätt kunskaper för att hjälpa, man slipper ödsla tiden för de som klickar in i tråden för att finna att det handlar om något de inte är intresserade av, och man slipper tappa enormt många som överhuvudtaget inte klickar på tråden. Caps lock och utropstecken vinner ej heller några stilpoäng .

Alla vinner på bra rubriker; därför är det också reglerat i §3.1 i reglerna..

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Hedersmedlem

Låter som du fått igång 'Tröga tangenter'. Prova att hålla inne 'Shift' i minst 8 sekunder.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.