ps3 mediaserver laggar med nätverkskabel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Nov 2002

ps3 mediaserver laggar med nätverkskabel

Hej

Jag har googlat och letat men hittar ingen lösning. Börjar bli lite smått galen

Har en comhem wireless router netgear CG3100. Datorn är kopplad till denna med en nätverkssladd. Sedan är ps3an kopplad från routern med en nätverksladd. Internet fungerar utmärkt på ps3an. Men det går inte att spela upp någon film. När jag startar en tv-serie ca 250 mb tar det ca 1 min innan filen har laddats och den börjar hacka efter ca 5 sekunder. Startar jag en film 700 mb eller mer orkar man inte ens vänta på att den ska ladda för att det tar så lång tid. Jag använder mig inte av ett trådlöst nätverk.

Har laddad ner diverse nätverksprogram och där fungerar nätverket snabbt.

Någon som har en guide eller haft samma problem med en lösning? Tillsaken hör att jag formaterade om windows för ca 1 vecka pga att jag köpte ny processor samt moderkort och innan dess fungerade ps3mediaserver perfekt utan lagg. Allting annat fungerar perfekt i windows.

asrock 970 extreme
fx6300
8 Gb ram

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2007

Har du följt guiden här: http://walid97.blogspot.co.uk/2009/09/ps3-media-server-config...

Även här har du en del tips och idéer kring vad som kan vara orsaken till ditt problem: http://www.ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=3507&...

MSI Z77A-S03 Inet Ed. | i5 2500k @ 4.2Ghz | 2x Intel 520 SSD + 3TB Lagring | 8GB Corsair XMS3 | ASUS 760 DCII 2GB OC | EVGA Supernova G2 750W Gold+ | Fractal Design R4 | Phantek PH-TC14PE | Citera eller Pinga mig för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2003

Ps3 mediaserver avkodar på datorn, så lagg kan uppstå ifall datorn är för långsam även om nätverket är snabbt. Vad körde du för processor på datorn innan?

Börja med och gå igenom avkodnings optioms på Ps3 mediaserver ställ in rätt antal kärnor etc.
Testa ha igång cpu-z eller liknande program medan du spelar upp film på Ps3 för att kolla belastning.

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Nov 2002

Tackar för snabba svar.

Jag ska kolla guiderna. Men det konstiga är ju att innan behövde jag inte ändra någonting, installerade bara och körde.

Såhär ser det ut, och datorn ligger på ca 11% belastning i utforskaren.

Har just nu ffmpeg som avkodare i ps3 media server men har även provat med de andraman kan välja men ingen skillnad. Har installerad FFdshow på datorn och VLC.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Nov 2002

Det löste sig så om någon annan skulle ha problem tex med ett Asrock 970extreme

have solved it, for my part. Here is what i did:

1. Device manager -> Network adapters
2. Right click on the network adapter. In my case it was "realtek gbe family controller driver". Click properties.
3. Advanced
4. No you can choose from "Property"
5. Deactivate "Large send offload" for IPv4 and IPv6

I suppose that the network adapter has some kind of a limit
Hope this works for you with the stutter problem.

Qtx tackar så mycket, din sökning löste allt