Ny dator som freezelaggar när "mycket händer" (hjälp!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Ny dator som freezelaggar när "mycket händer" (hjälp!)

Beställde en ny dator från komplett (https://www.komplett.se/komplett-gamer-a30-r9-290-edition/108...) som jag förövrigt är väldigt nöjd med!

Har dock på den senaste tiden börjat märka att vid vissa tillfällen i vissa spel så får datorn små freezelags som håller i typ 0.5-1 sek, och det händer just när något "speciellt" händer. T.ex: Dödar sista motståndaren i en runda på CS. Kan tänka mig att det beror på att mycket filer används samtidigt eller något liknande men har faktiskt ingen aning, och känns lite skumt eftersom datorn är så pass ny som den är.

Kan beskriva problemet mer tydligt senare om jag varit otydlig.

Specs:
- Operating System: Windows 8.1 64-bit
- CPU: AMD FX-8320
- RAM: 8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 803MHz
- Motherboard: Gigabyte GA-970A-DS3P, Socket-AM3+
- Graphics Card: 4096MB ATI AMD Radeon R9 200 Series (ATI)
- Storage: 931GB Western Digital WDC WD10EZRX-00L4HB0 ATA Device (SATA) & 111GB KINGSTON SV300S37A120G (SSD)
- Optical Drives: TSSTcorp CDDVDW SH-224DB

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Har du pratat med Komplett med tanke på att datorn är så pass ny?

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Kolla om det är ram minnerna det är fel på, det är det jag kan komma på testa att kolla upp om du ställt in nånstans att programmet ska dra mindre ram eller nåt i den stilen. Sen kan du också testa med en sticka i taget och se om nåt av minnerna är sönder och att det är det som får det att frys lagga

Processor: I5 4670k Moderkort: Asus Z87 A Grafikkort: Asus Strix 1070 Ram: Corsair ProBlack 8gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: Fractal Design Meshify C Lagring: Samsung 840 Evo 120gb, Crucial MX300 750gb