Installera win8 från en NAS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Prag
Registrerad
Sep 2011

Installera win8 från en NAS

Hej!

Undrar om någon vet om det är möjligt att lägga installationsfilerna för win8 på min Mybook Live och installera genom nätverksbootning

Tack på förhand!

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Det du vill göra är alltså att använda PXE för att boota en Windows 8 installation från din Mybook Live. Jag provade att Googla lite och hittade ett gäng intressanta länkar. Det ska nog gå att snickra ihop. Prova tex att googla på "install windows 8 using pxe" och "mybook live pxe".

Det är tyvärr all support du kommer att få av mig. Det var ett mycket intressant ämne, men där jag är nu saknar jag både hårdvaran att göra detta såväl som anledningen.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Prag
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av giplet:

Det du vill göra är alltså att använda PXE för att boota en Windows 8 installation från din Mybook Live. Jag provade att Googla lite och hittade ett gäng intressanta länkar. Det ska nog gå att snickra ihop. Prova tex att googla på "install windows 8 using pxe" och "mybook live pxe".

Det är tyvärr all support du kommer att få av mig. Det var ett mycket intressant ämne, men där jag är nu saknar jag både hårdvaran att göra detta såväl som anledningen.

Det är exakt vad jag vill, aaa har googlat lite men då min linuxkunskap är ytterst begränsad och det föreligger en viss risk att bricka hela enheten vill jag gärna ha lite mer kött på benen innan jag går vidare, typ nån som har gjort det redan eller någon som kan förklara lite mer steg för steg

tack för svaret iaf!

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!