Förstår inte hur Steam kan suga så extremt hårt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ronneby
Registrerad
Okt 2011

Förstår inte hur Steam kan suga så extremt hårt...

Här sitter folk och klagar på Origin men jag har då mig aldrig haft ett enda problem med Origin. Där emot bestämmer sig Steam för att jag tydligen inte har internet connection. Nej, jag ser märker det när jag lirar wow och tittar på youtube samtidigt... Det funkade ju for 30 min sedan. Steam håller på var 3e dag eller så att bara sluta fungera. Ut med skiten...

SLI 780 - i2500k @ 4,7ghz.
Acer 27" LED Predator G-Sync XB270HU 2560x1440 IPS, 144hz,

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Har haft samma problem med steam sista tiden, men Origin är absolut inte guds bästa barn heller

AMD 760k @ 4.7GHz, NB @ 2200MHz | Asus 760 | Gigabyte GA-F2A88XN-WIFI | 2x4GB 1866MHz Gskill | Silverstone SFX ST45SF 450W

Intel i5-4670k @ stock | MSI 680 | Gigabyte G1.Sniper Z87 | 2x4GB 2400MHz Gskill | Corsair TX850 850W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2010

Funkar galant här

Surf: Macbook pro retina
Gaming: i5 4460 - 16Gb - Samsung 850 - GTX 1070
Ringa: Huawei p10 plus privat - Galaxy S6 firma

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ronneby
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av stimpen:

Har haft samma problem med steam sista tiden, men Origin är absolut inte guds bästa barn heller

skulle ju för fan spela ett spel som jag precis dragit ner. installerade det, startade det och startade om steam och nu vill fanskapet inte släppa in mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av KlyfftPotatis:

Här sitter folk och klagar på Origin men jag har då mig aldrig haft ett enda problem med Origin. Där emot bestämmer sig Steam för att jag tydligen inte har internet connection. Nej, jag ser märker det när jag lirar wow och tittar på youtube samtidigt... Det funkade ju for 30 min sedan. Steam håller på var 3e dag eller så att bara sluta fungera. Ut med skiten...

Har aldrig haft problem med steam med mitt ADSL bortsett väldigt få gånger som nyligen hände då allt lade av, men det händer alla. Origin har jag inte testat så det kan jag inte säga nåt om

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungälv
Registrerad
Aug 2010

Steam vägrar att låta mig logga in rätt så ofta, trots internetuppkoppling, ganska irriterande.

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ronneby
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av AMD-FX:

Har aldrig haft problem med steam med mitt ADSL bortsett väldigt få gånger som nyligen hände då allt lade av, men det händer alla. Origin har jag inte testat så det kan jag inte säga nåt om

internet funkar men inte steam. steam funkade för 40 min sedan men inte nu...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar/Malmö
Registrerad
Jan 2012

va bara nere i en 10 min eller ngt nu iallafall, inte så jälva farligt. http://www.issteamdown.com/

Kan leva utan det, ser det på skärmen bredvid varje gång vänner listan går ner, bara det inte händer i en comp match, då kanske man kan bli lite sur då man får en 30 min bann.

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro/PSUBeQuietDarkPowerPro1000w/ Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING/AURA/CPU:i7-6700K 4.2Ghz/Kylare:BeQuiet! SilentLoop240mm/Ram:Corsair 16GB DDR4 3200MHz Vengeance/GPU:Asus R9 280X Matrix Platinum 3GB/SSD:Corsair Force GT 2x120GB/HDD:Seagate/WD->20TB/OS:W7/TillbehörLogitechG930/Z906,G510/K350/M705/G440/
MionixNaos5000/7200/Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM,49"Sony,KD49X8005C/Mobil:Sony Z5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av KlyfftPotatis:

Steam låg/ligger nere så det är inte ditt internet som är problemet. De hade samma problem för någon vecka sedan men i övrigt tycker jag att steam har fungerat bra de senaste åren.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011

Har sällan problem med Steam. Bara den senaste veckan som det varit illa. Kommer vara tillbaka som vanligt inom ett litet tag.

Origin däremot... det fanskapet ska man ju inte ens börja med.

Kass UI. Dåligt utbud med spel. Allmänt klumpigt och långsamt.

| MB: EVGA Z170 FTW | CPU: i7 6700k | GPU: EVGA GTX 970 FTW 4GB | RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 | PSU: Cooler Master V850 | Chassi: FD Arc Midi R2 | Lagring: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |
Inet fri frakt

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
bananStaden
Registrerad
Jul 2013

Har haft problem med origin en gång köpte bf3 och det lagga så tog det nåt år så skulle jag ladda ner det igen men det funka ej av nån anledning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009

Rage much?

Steam har blivit lite som Google... Det går sällan ner, men när det väl går ner, jädrans vilket liv det blir.

|| 2700K @ 4.7GHz || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Crucial C300 64GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
sundsvall
Registrerad
Aug 2010

Steam håller på att fixa sina servers, ta och taga ner. Origin däremot jävla skit klient

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2013

Det enda som är dåligt med Steam är det värdelösa webbläsare-UI:t eller vad man ska kalla det som är så jävla långsamt. I övrigt funkar det oftast bra. Men jo visst är det störigt att man från början måste ha gått in i offline mode för att spela single player spel (när man saknar uppkoppling till steam). .

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kinna
Registrerad
Dec 2010

Varför allt hat mot origin? Den fungerar helt okej för mig och jag har inga klagomål (förutom när det kommer till priset på spelen).

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av simon253:

Varför allt hat mot origin? Den fungerar helt okej för mig och jag har inga klagomål (förutom när det kommer till priset på spelen).

För att det är girigt och skräpigt. Enda anledningen till att de startade egen tjänst var så de slapp betala för det. Det märks lite väl tydligt i prissättning och hur programmet fungerar. Det fungerar inte alls smidigt som det bör göra.

Intel 4930K - 32GB - Asus RIVBE - CaseLabs S8 - Asus Swift - EVGA 750 G2 - Aquaero 6 - Vattenkyld
GeForce 256 -> Gainward Ti 4600-> ATI X850XT -> 2x7900GT -> 7900 GTO -> HIS 4850 -> 2xGainward 570 -> 3xR9-290 -> EVGA 770 SC -> 2x -> 1xKFA2 GTX 980 HoF

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Jag tycker steam fungerat bra, förutom dom senaste två veckorna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2012

Tycker origin fungerar bra för de spel man har där (ca 8). Aldrig kraschat.
Och angående ui tycker jag det är många gånger bättre än steam. Man kan iaf hitta i origin. Steam är ju värsta kaoset.

Intel Core i5 3570k || Amd hd7950 (Umf!) || corsair hx650 || Be Quiet dark rock pro 2 (UMF!) || Nexus 4 (mindre umf!) || Då och då ett gott humör :)
Länge leve 9600gt! (Umfens umf!)

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av simon253:

Ja, det var ju det där med priset. Jag köper en hel del spel på Steam, men jag har aldrig köpt något på Origin på grund av priserna. Alla spel jag har i Origin klienten kommer från något annat ställe, Humble Bundle, retail osv. Det betyder att Origin klienten i princip bara ett kopieringsskydd medan Steam erbjuder mig så mycket mer. Vissa spel jag har på Origin kan jag inte ens installera via Origin eftersom jag köpt dem i butik.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

steams servrar har ju blivit DDoS:ade dom senaste veckorna/dagarna. inte så konstigt att det går ner ibland.

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2009
Skrivet av DunderKlumpen:

Rage much?

Steam har blivit lite som Google... Det går sällan ner, men när det väl går ner, jädrans vilket liv det blir.

sällan? sen i julas är steam nere väldigt ofta. bara senaste veckan har jag varit utan online gaming 2x1 timme för att systemet är nere.
sysslar du med tf2 trading så är steam din största fiende. tf2 game coordinator ligger väldigt ofta nere och lika så item servern. bara sen i jul har item servern legat nere iaf 10% av tiden. den svarar normalt enormt segt. och detta är återkommande problem.

så nej. steam är inte det minsta stabilt. men det är ändå bättre än orgin

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Aug 2011

Nej.. Steam skulle jag verkligen klara mig utan.

Steam är som kommunism. En god tanke som inte verkar fungera så bra i verkligheten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Feb 2004

Måste haft oflyt! har bara problem med att den inte kan connecta ibland, kör man en retry brukar det hoppa igång igen. Tycker steam käns tunnare och lättare än tex origin, dock inge problem där heller

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av Christley:

sällan? sen i julas är steam nere väldigt ofta. bara senaste veckan har jag varit utan online gaming 2x1 timme för att systemet är nere.
sysslar du med tf2 trading så är steam din största fiende. tf2 game coordinator ligger väldigt ofta nere och lika så item servern. bara sen i jul har item servern legat nere iaf 10% av tiden. den svarar normalt enormt segt. och detta är återkommande problem.

så nej. steam är inte det minsta stabilt. men det är ändå bättre än orgin

Nej, det är inte nere "väldigt ofta"

Senaste 1-2 veckorna har det varit problem och vad det beror på har de väl inte gått ut och sagt, men det är ju knappast representativt för det hela stora.

Sysslar du med "TF2 trading" är Steam din den ende vän, det hade inte existerat utan Steam.

|| 2700K @ 4.7GHz || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Crucial C300 64GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.