Får ej bildskärmen att fungera via grafikkortet efter jag bytt moderkort.

Permalänk
Medlem

Får ej bildskärmen att fungera via grafikkortet efter jag bytt moderkort.

Hej!

Nu är det så att jag har bytt allt i min maskin, men jag gjorde det i två omgångar. Så först omgången bytte jag grafikkort och RAM + nätagg, men nu har jag fixa nytt moderkort, processor, chassi och hårddisk.

här är grejerna jag har

Chassi: AeroCool GT Advance - Svart (Ej PSU)
Moderkort: ASUS Z87-K - ATX / Z87
Hårddisk: Kingston 120GB SSDNow V300 SATA3 2,5" - 450/450 MB/s / 85k IOPS
Operativsystem: Microsoft Windows 8.1 64-bit OEM Svensk
Nätagg: Corsair PowerSupply (PSU) CX 750M 750W
Processor: Intel core I5-4670K @ 3.40ghz
Grafikkort: ASUS GeForce GTX 660 Ti 3GB DirectCU II OC (GTX660 TI-DC2OC-3GD5)
RAM: Corsair Vengeance Pro Red 16GB DDR3 PC3-15000 1866MHz CL9 (CMY16GX3M2A1866C9R) (2x8GB)

Mitt case:

Jag har använt grafik, ram och nätagg sedan November utan problem. Men i Torsdags så packade datorn helt ihop, då åkte jag och köpte resten av grejerna som jag skrev ovan.

Men efter jag har byggt ihop alla delar så funkar datorn som den ska, men skärmen funkar inte plötsligt när man kopplar den via grafikkortet. Men om man kopplar via moderkortet funkar den.

Alla drivrutiner till moderkortet är installerade, Bios är uppdaterade/flashade till nyaste verisionen. Inställningar i Bios att PCIE ska vara första hands skärm är också inställt. Men om man kollar enhetshanteraren och bildskärmskort kommer endast Mobo kortet upp.

När jag laddar hem drivrutinsprogrammet från ASus hemsida så står det när den söker efter vilket kort jag använder "Denna grafikdrivrutin kunde inte hitta kompatibel grafikmaskinvara"

Så min fråga är kan jag göra något eller ska jag kontakta Webhallen (där jag köpte kortet) och rådfråga där eller finns det mer saker jag kan testa?

Edit: Glömde nämna att jag kollat så den verkligen sitter i, jag har bytt till den andra porten för grafikkortet. Alla kablar är testade också. Den lyser grönt när jag klickar igång strömmen också.
Mvh

Rickard

Permalänk
Medlem

In i bios och inaktivera "Onboard graphics" eller vad det kan heta i ditt bios, samt sätt GeForce-kortet som första val.