Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2008

Vad har hänt med kylaren? (Bild)

Vad är detta för något? Organiskt? Vad jag än gör så får jag inte bort det. Använder bomullspinnar och isopropylalkohol.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010

Har aldrig sett något liknande tidigare.. En spontan gissning (Troligtvis felaktig) skulle vara att du har haft kylaren för hårt åtdragen och kopparlegeringen därför spruckit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Feb 2013

Razer varit där? Ser lite ut som deras logga...

CPU: AMD 8320@4,7 ghz med corsair H60 GPU: 2st Gigabyte HD7950 i Crossfire PSU: Corsair RM 850W MOBO: Gigabyte 990FXA-UD3 OS: Windows 10 home.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011

Det ser precis ut som det mönster som bildas när man tar loss kylaren.

Kan man känna mönstret eller syns det bara?

5930K • Corsair DP 32 GiB 2666 MHz • EVGA GTX 980
6600K • Corsair Vengeance 8 GiB 2666 MHz • EVGA GTX 960
Asus ROG Swift • Yamakasi Catleap Q270 2B
Better SweClockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Maj 2006

Ser ut som avfärgning efter kylpasta, man ser ju tydligt kvadratmönstret efter cpun.

=)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Krympsprickor i kylpastan efter att bindmedlet avdunstat, och reaktionen i kopparn är olika beroende på om det är luft eller kylpasta som legat mot.

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Vad har du använt för kylpasta? Tycker du ska skicka bilden till Noctua och se om dom kan svara på det/vad dom säger om det

Fractal Design Define R4 -|- Asus Maximus VI Formula -|- Intel Core i7-4770K -|- Cooler Master V8 GTS -|- Corsair 16GB (2x8GB) Vengeance PRO -|- ASUS GeForce GTX 780 3GB DC2 -|- Fractal Design Newton R3, 800W 80+ Platinum -|- Samsung 840 EVO 120GB (OS) -|- Samsung 840 EVO 250GB (Spel/Program) -|- ca 6TB Mekaniska diskar För allt annat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Hardware guy:

Krympsprickor i kylpastan efter att bindmedlet avdunstat, och reaktionen i kopparn är olika beroende på om det är luft eller kylpasta som legat mot.

Jag satsar på denna teori!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Edvin-89:

Vad har du använt för kylpasta? Tycker du ska skicka bilden till Noctua och se om dom kan svara på det/vad dom säger om det

Arctic Silver 5

Skrivet av Hardware guy:

Hur kommer det sig att jag inte kan få bort det? Jag vill ju gärna inte ta svinto.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Klappis:

Arctic Silver 5

Hur kommer det sig att jag inte kan få bort det? Jag vill ju gärna inte ta svinto.

Tvivlar på att det skadar temperaturen med ens en grad, vill du verkligen ta bort det hade jag rekommenderat att ta ett våtslippapper (3000-5000) för att då inte endast slipa bort orenheter utan även ojämnheter.

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."