Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

Internet efter 5 min.

Jo tjena.

Det är så att när jag startar igång datorn så kan jag inte använda steam, teamspeak, och andra servrar och sånt. Jag måste vänta i ca 5 min innan jag kan det. Dock kan jag surfa på nätet och köra skype. Någon som vet om man kan göra något åt det? (Använder nätverkskabel till internet)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002

brandvägg?

..:: trickeh2k ::.. http://youtube.com/trickysaer Windows 10 Pro - i7 4790k @ 4,5Ghz - ASUS Maximus VII Hero - 8GB AVEXIR Blitz 1.1 Blue LED CL10 2400Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 780 Classified - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - A-Data SX900 128GB, Samsung EVO 840 120GB, SanDisk Ultra II 480GB, 2TB WD Caviar Black - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Blue Yeti - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av trickysaer:

brandvägg?

kan brandväggen blockera det i 5 min och sen släppa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bara
Registrerad
Sep 2013

Har ett liknande problem, jag startar datorn och sedan dröjer det 2-5 minuter innan jag får internet (Wi-Fi), så har det inte varit innan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av Prinz:

Har ett liknande problem, jag startar datorn och sedan dröjer det 2-5 minuter innan jag får internet (Wi-Fi), så har det inte varit innan.

vi har tp samma prob då. jag har internet o så men kan inte komma in på game-servrar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Emaelisthashit:

kan brandväggen blockera det i 5 min och sen släppa?

Något är det som inte vill fungera som det ska när du loggar på, exakt vad det är är svårt att veta om man inte är bevandrad inom nätverk antar jag. Har du någon annan brandvägg än Windows inbyggda? Något anti-virusprogram kanske?

..:: trickeh2k ::.. http://youtube.com/trickysaer Windows 10 Pro - i7 4790k @ 4,5Ghz - ASUS Maximus VII Hero - 8GB AVEXIR Blitz 1.1 Blue LED CL10 2400Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 780 Classified - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - A-Data SX900 128GB, Samsung EVO 840 120GB, SanDisk Ultra II 480GB, 2TB WD Caviar Black - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Blue Yeti - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av trickysaer:

Något är det som inte vill fungera som det ska när du loggar på, exakt vad det är är svårt att veta om man inte är bevandrad inom nätverk antar jag. Har du någon annan brandvägg än Windows inbyggda? Något anti-virusprogram kanske?

yes, avast antivirus!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Emaelisthashit:

yes, avast antivirus!

Okey, den kanske kör igång någon scan då varje gång när datorn startas som tar ca 5min. Testa att inaktivera dessa funktioner och starta om datorn för att se om problemet kvarstår?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av trickysaer:

Okey, den kanske kör igång någon scan då varje gång när datorn startas som tar ca 5min. Testa att inaktivera dessa funktioner och starta om datorn för att se om problemet kvarstår?

Det ska jag! Tack