Permalänk

Internet efter 5 min.

Jo tjena.

Det är så att när jag startar igång datorn så kan jag inte använda steam, teamspeak, och andra servrar och sånt. Jag måste vänta i ca 5 min innan jag kan det. Dock kan jag surfa på nätet och köra skype. Någon som vet om man kan göra något åt det? (Använder nätverkskabel till internet)

Permalänk
Medlem

brandvägg?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

brandvägg?

kan brandväggen blockera det i 5 min och sen släppa?

Permalänk
Medlem

Har ett liknande problem, jag startar datorn och sedan dröjer det 2-5 minuter innan jag får internet (Wi-Fi), så har det inte varit innan.

Permalänk
Skrivet av Prinz:

Har ett liknande problem, jag startar datorn och sedan dröjer det 2-5 minuter innan jag får internet (Wi-Fi), så har det inte varit innan.

vi har tp samma prob då. jag har internet o så men kan inte komma in på game-servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emaelisthashit:

kan brandväggen blockera det i 5 min och sen släppa?

Något är det som inte vill fungera som det ska när du loggar på, exakt vad det är är svårt att veta om man inte är bevandrad inom nätverk antar jag. Har du någon annan brandvägg än Windows inbyggda? Något anti-virusprogram kanske?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Något är det som inte vill fungera som det ska när du loggar på, exakt vad det är är svårt att veta om man inte är bevandrad inom nätverk antar jag. Har du någon annan brandvägg än Windows inbyggda? Något anti-virusprogram kanske?

yes, avast antivirus!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emaelisthashit:

yes, avast antivirus!

Okey, den kanske kör igång någon scan då varje gång när datorn startas som tar ca 5min. Testa att inaktivera dessa funktioner och starta om datorn för att se om problemet kvarstår?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Okey, den kanske kör igång någon scan då varje gång när datorn startas som tar ca 5min. Testa att inaktivera dessa funktioner och starta om datorn för att se om problemet kvarstår?

Det ska jag! Tack