Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hälsingland
Registrerad
Nov 2003

Volume mixer strul

EDIT:
Jag lyckades lösa det. Genom att avinstallera realtek high defenition audio så funkar allt som det ska.. Vilket känns lite udda kanske men det spelar nog ingen roll eftersom jag kör ljudet genom usb.

ORIGINAL:
Tjenare mina vackra och väldigt smarta vänner..

Jag har fått ett problem med min helt nya dator som ger mig lite huvudvärk. När jag försöker vänsterklicka på min Volume mixer nere i hörnet för höja/sänka volymen så mutar datorn allt ljud och öppnar min felsökning för ljud. Oftast tar felsökningen bara några sekunder och jag kan välja mitt headset (Logitech G35) igen och allt ljud funkar som det ska.

Men detta problem är väldigt frustrerande eftersom allt funkar som det ska ända tills jag försöker ändra volymen och "råkar" av ren vana vänsterklicka på volymkontrollen så jag måste gå igenom hela processen igen. Jag kan högerklicka på volymkontrollen och välja att öppna volym mixern på det sättet men det känns som väldigt mycket onödigt jobb för ändra lite på volymen. Problemet är kanske inte är livshotande men som sagt väldigt frustrerande.

Datorn är bara någon vecka gammal och operativsystemet är fräscht. Vet inte riktigt när eller hur det började.
Speccs:
Operativsystem: Windows 7 ultimate, allt är up-to-date.
Processor: Intel Core i7 4770k.
Processorkylare: Cooler master EVO 212
Moderkort: MSI Z87-G45 Gaming
Minne: Corsair Vengence 1600mhz LP
Grafikkort: MSI GTX 770 2GB
Hårddisk: Samsung SSD EVO
Nätagg: Corsair CX 600M , 600W

Jag har inga problem annars med ljudet , utan det funkar som det ska. Det är bara när jag ska försöka höja/sänka volymen med volymkontrollen som den vill bråka med mig. Jag har installerat lite saker som kom med moderkortet (Soundblaster Cinema och realtek audio). Men eftersom mitt headset är igenom USB så ser jag inte varför dom programmen skulle bråka med mig. Har testat att ta bort Soundblaster cinema men det har inte verkat ge några resultat.

Jag har även sökt runt en hel del på Google. Men mitt problem verkar inte vara speciellt vanligt för jag hittar inga som har liknande problem.

Tacksam för svar och skulle gärna vilja lägga det här bakom mig <3

Mjölk är inte gott!

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av coladaruler:

Tjenare mina vackra och väldigt smarta vänner..

Jag har fått ett problem med min helt nya dator som ger mig lite huvudvärk. När jag försöker vänsterklicka på min Volume mixer nere i hörnet för höja/sänka volymen så mutar datorn allt ljud och öppnar min felsökning för ljud. Oftast tar felsökningen bara några sekunder och jag kan välja mitt headset (Logitech G35) igen och allt ljud funkar som det ska.

Men detta problem är väldigt frustrerande eftersom allt funkar som det ska ända tills jag försöker ändra volymen och "råkar" av ren vana vänsterklicka på volymkontrollen så jag måste gå igenom hela processen igen. Jag kan högerklicka på volymkontrollen och välja att öppna volym mixern på det sättet men det känns som väldigt mycket onödigt jobb för ändra lite på volymen. Problemet är kanske inte är livshotande men som sagt väldigt frustrerande.

Datorn är bara någon vecka gammal och operativsystemet är fräscht. Vet inte riktigt när eller hur det började.
Speccs:
Operativsystem: Windows 7 ultimate, allt är up-to-date.
Processor: Intel Core i7 4770k.
Processorkylare: Cooler master EVO 212
Moderkort: MSI Z87-G45 Gaming
Minne: Corsair Vengence 1600mhz LP
Grafikkort: MSI GTX 770 2GB
Hårddisk: Samsung SSD EVO
Nätagg: Corsair CX 600M , 600W

Jag har inga problem annars med ljudet , utan det funkar som det ska. Det är bara när jag ska försöka höja/sänka volymen med volymkontrollen som den vill bråka med mig. Jag har installerat lite saker som kom med moderkortet (Soundblaster Cinema och realtek audio). Men eftersom mitt headset är igenom USB så ser jag inte varför dom programmen skulle bråka med mig. Har testat att ta bort Soundblaster cinema men det har inte verkat ge några resultat.

Jag har även sökt runt en hel del på Google. Men mitt problem verkar inte vara speciellt vanligt för jag hittar inga som har liknande problem.

Tacksam för svar och skulle gärna vilja lägga det här bakom mig <3

Du vet väl att ditt headset har eget ljudkort och då kan detta ev spöka med resten ljudmässigt?! Varför ha ett USB headset istället för vanligt 3.5mm plugg?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hälsingland
Registrerad
Nov 2003

Jag behövde ett nytt headset och såg att dom hade bra pris på g35. Man kan nästan säga att jag var dum som inte kollade upp lite innan jag köpte det, för efter jag hade beställt det och fått hem lurarna så läste jag att det är mer värt att faktiskt lägga lite pengar på ett ljudkort och ett par bra hörlurar.

Mjölk är inte gott!