Permalänk

Dator som inte visar någon bild

Hej, jag har ett problem med att min nya stationära dator inte kommer igång. Det är ihopbygge som jag har köpta halva delarna av en arbetskollega medan resterande saker som jag har köpt är strömagg och minnen. Nu har jag problemet med att jag inte får fram någon bild när jag startar datorn. Jag kopplar in min dator via HDMI, men ingen bild dyker och min skärm vill inte visa något alls.

Fläktarna till GFK, CPU, PSU går som en klocka och allt verkar vara i sin ordning, men det kommer ändå ingen bild fram till min skärm. Jag har testat att koppla om, men det blir ändå samma problem. När jag menar "koppla om" är att jag har bytat strömsladdarna till mitt PCI-E, men det blir ändå samma problem. Har också kopplat in rätt i min PSU där det står "PCI-E 4+4". Fast det blir ändå samma problem för mig. Ingen bild dyker upp.

Det som ter sig när jag startar datorn är i alla fall att det kommer fram ljus på moderkortet och det indikerar att det kommer ström till det, men det kommer fram tre röda dioder. Ett ställe är vid mitt minne, ett vid PCÍ-Express och ett vid mina hårddiskar. Antingen är det för att jag har kopplat allt fel, därmed rött, men det piper inte att det är fel utan är helt tyst när man startar den.

Jag skulle själv gissa på att det är mitt strömagg som är alldeles för svagt, men det ligger ändå på 600W och rekommenderingen för mitt GFK är 550W. Därmed är jag helt clueless.

Specs:
Moderkort: ASUS P7P55D EVO, P55, Socket-1156
CPU: Intel Core i5 Quad Processor i5-750
Chassi: Antec P193 Advanced Midi Tower Svart
Grafikkort: Sapphire Radeon HD6970 med Accelero Xtreme 3 kylare
Minne: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
Strömaggregat: Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär

--

Tacksam för svar!

MVH,

Dennis.

Permalänk
Medlem

nä. psun är det fel på om du får konstiga omstarter eller om datorn inte startar alls.
jag skulle gissa på cpu eller gpu.
prova byta grafikkort till ett annat

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.