Permalänk
Medlem

H80i temperatur

Hej.

Har en snabb undran som jag inte riktigt lyckats få svar på.

Vilken temperatur är det okej för en H80i att ligga på? Inte CPUn alltså, utan radiatorn/vätskan(?). Enligt CorsairLINK 2 ligger "H80i Temp" nu på 33°C och jag undrar vad den ska, eller borde, ligga på eller i alla fall under.

Tack på förhand.

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Medlem

Nyfiken även jag på vad som är normalt. Men jag antar att så länge cpu ligger inom bra värden så är inte vätskan för varm. Även om lägre givetvis är bättre.

Har satt min fläktkurva till fullt blås vid 33 grader iaf, varför just där har jag ingen aning om egentligen men så är det

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Vad jag fått sagt till mig nu så är ~30°C är en rätt normal temperatur. Är dock fortfarande inte helt hundra. Någon som återigen har en aning?

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Min ligger på 28 just nu i idle, frågan är man ska köra efter cpun eller efter pumpen?

Ändrade om custom curve efter CPUn och tycker det blev lagom tyst. Men kan kanske bara ska köra efter pumpen / vattnet? Dock körde man t.ex. Prime95 så känns det som CPUn bara gick upp i temperatur och fläktarna stod still eftersom det kollade på pumpen som inte gick upp i temp alls.

Permalänk
Medlem

Maila corsair helt enkelt och fråga de.

Visa signatur

Lev livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Min ligger på 28 just nu i idle, frågan är man ska köra efter cpun eller efter pumpen?

Ändrade om custom curve efter CPUn och tycker det blev lagom tyst. Men kan kanske bara ska köra efter pumpen / vattnet? Dock körde man t.ex. Prime95 så känns det som CPUn bara gick upp i temperatur och fläktarna stod still eftersom det kollade på pumpen som inte gick upp i temp alls.

När du ställer in fläktkurvan i Corsair Link så går det efter vattentemperaturerna. Det blir lite att du ställer in det efter CPU eftersom vattentemperaturen stiger i takt med CPU temperaturen. Pumpen ska gå på fullt hela tiden så rör inte den(tror inte ens att du kan ändra något på den).

Jag satt och pillade med det innan, men jag kör mina noctua fläktar på 1000rpm konstant nu istället. Tillräckligt för att hålla en 4770k @ 4.4 -1.24vcore runt 75 i Prime.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |