Permalänk

Problem med skärm/dator

Tjenare! Jag har precis öppnat upp och kollat lite inuti min asus wh222 och nu när jag använder den igen så får jag massa konstiga upplösningar...
Det var 1080p innan nu är max http://prntscr.com/32jnvq sen står det allmän icke pnp-skärm. vad betyder det? Jag har kollat så vga kabeln sitter ordentligt i skruvad. Kan det vara glapp inuti skärmen? Jag rörde inga sladdar. Någon som vet hur jag kan fixa mitt problem? Kan jag göra en egen upplösning? Jag har amd kort

Permalänk
Medlem

Testa stänga av datorn. Ta loss och kolla båda ändarna av kablar och adapterar innan du sätter tillbaka dom. Räcket INTE att bara känna. Du måste ta loss. Många konstigheter har fixats så här trots att man INTE såg något fel, skador eller böjd pinne.

Nästa grej är att avinstallera grafik drivrutiner (Ibland finns även mappar kvar som du måste leta upp och ta bort). Starta om datorn kan vara bra att göra innan man installerar drivrutiner igen men det varierar om det ens behövs. Underlättar om man redan innan laddat ned drivrutinen så att man slipper stressa efteråt.

Permalänk

Testade en ny vga kabel, du fungarade det! Tackar