Diablo III kräver 25 GB!?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011

Diablo III kräver 25 GB!?

Det var ett bra tag sedan jag spelade Diablo III nu, så jag tankade ner Battle.net-klienten på nytt och tänkte ladda ner Diablo nu under natten. Problemet är att jag har begränsat med utrymme på min SSD, och jag har ingen annan lagring tillgänglig. Jag har dock cirka 18 GB ledigt på min SSD, och Blizzard själva påstår att Diablo III endast kräver 12 GB. Men när jag ska installera det så kräver den 25 GB ledigt, vilket är vad Diablo III Reaper of Souls kräver.

Varför blir det på detta viset?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011

Jag ordnade så att jag fick 23~ GB ledigt utrymme på min SSD, och då gick Battle.net med på att börja installera spelet – trots att Diablo III (vanilla) endast påstås behöva 12 GB utrymme. Återstår att se hur mycket plats det kommer att ta i slutändan...

EDIT: Strax över 15 GB kommer att laddas ner totalt ser det ut som i nuläget.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

konstigt ja mitt tar upp just nu 14,8gb fan kommer 25gb ifrån?

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009

Det står ju inte att installationen tar 25gb utan att den kräver 25gb ledigt utrymme

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007

Ett installationspaket för installation och en instans med installerade filer för spelande antagligen. Går förhoppningsvis att välja var man vill ladda installationsfilerna separat från var man vill installera spelet.

Bränsleförbrukning kan uttryckas i liter/mil.
Bränsleförbrukning kan också uttryckas som kubikdecimeter/mil eller kubikmeter/meter om man vill hålla sig till SI-enheter. Alltså m³/m.
m³/m = m²
Bränsleförbrukning kan alltså uttryckas i kvadratmeter...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
M:hamn
Registrerad
Nov 2010

min diablo3 install folder tar 14,7gb

Asus Strix Z270G Gaming - Core i5-7600K - Phanteks TC14S Black Slim - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - WD Purple IntelliPower 2TB - FRACTAL DESIGN Define Mini C Window- ASUS VC239H 23" IPS - OPO 5

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Det tar troligtvis så mycket för att alla filer för expansionen laddas också hem men aktiveras inte förrän du köper det.

Chassi: Corsair 900D Mobo: MSI Z77A-S03
Cpu Intel 3770K 4.4 ghz Kylare EVO Supremacy Gpu XFX 290 ekwb 2.0Ram Ballistix 24 GB
SSD Samsung evo 840 120gb HDD Samsung 1Tb, PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Är väl inte direkt ovanligt att man först laddar ned installationsfiler i komprimerat format som packas upp och när installationen är färdig så kasseras installationsfilerna.

uPlay t ex har den smarta funktionen att man kan bestämma vart cachefilerna skall laddas ned (måste inte vara i samma mapp eller ens disk).

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer XB270HU]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
plats
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av Mocka:

Är väl inte direkt ovanligt att man först laddar ned installationsfiler i komprimerat format som packas upp och när installationen är färdig så kasseras installationsfilerna.

uPlay t ex har den smarta funktionen att man kan bestämma vart cachefilerna skall laddas ned (måste inte vara i samma mapp eller ens disk).

Ja, det är lite tråkigt att man inte kan ändra temp katalogen.

Nätverksnörd