Sabertooth 990fx R2.0 + Fx 9370 Går inte ihop alls

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Mar 2014

Sabertooth 990fx R2.0 + Fx 9370 Går inte ihop alls

Skaffat mig AMD FX9370 till mitt sabertooth modekort och kan inte få det att gå ihop.
Det lustiga är att det funkade utan problem dem första 12timmarna men nu kan jag inte ens ta mig till bios utan att tvångsladda dem via moderkorts knappen..tar jag mig in i windows så tar de bara 10sekunder å sen e de blå skärm..Enligt tilverkaren så ska det bara vara att sätta i en fx9serie processor i mitt moderkort och köra men uppenbarligen inte med mitt iaf.
Jag har testat att skaffa de nyaste bios men funkar inte ändå. samt massa olika bios inställningar men de vill sig inte heller.
Kan det vara för lite kräm i nätaggregatet? har ett corsair på 750w som drar en corsair h100i och ett R9 280top.
Såg att dem rekomenderar ett nätaggregat på 1200w. det låter lite väl mycket tycker jag skulle inte ett 1000w funka?

Uppskattar all hjälp jag kan få har inte lust att köpa massa nya grejer i onödan för att få den nya processorn att funka..
Mvh Stefan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Katrineholm
Registrerad
Sep 2010

Stor risk att det är nätagget om det är ostabilt så det nästan funkar... Hade det varit jag så hade jag typ garanterat testat med ett kraftigare nätagg!

Dator: (Kommer senare)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Mar 2014

Har kollat runt lite och var inne på asus supportsida och kom in på en rekomendations guide där man kunte välja sina komponenter och sen rekomenderade den storlek på näragget så det blir att köpa ett 1000w..tack för inlägget!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gustavsberg
Registrerad
Sep 2013

1000w är så Overkill, klarar mitt 750w driva en överklockad 8350 och 2x r9 290 så ska ett 750w räcka utan problem.

Du har något annat problem, vad det är kan jag tyvärr inte svara på.

Skickades från m.sweclockers.com

4930k | R9 290 CF | Gskill Ares 2133MHz 16GB | Asrock x79 Extreme4-m | Corsair AX1200i | Parvum s2.0 Extended | EK Supremacy EVO | EK-FC Original CSQ Nickel | 360+240 | EK D5+EK-D5 X-RES 140
Bygglogg: Chandra | by lowngcawt
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landvetter
Registrerad
Jan 2004

Det är inte nätdelen, de överdriver ifall man skulle ha en budget nätdel. Det flyter på kanon för mig med datorn i sign. Vad kör du för minnen?

Asus Sabertooth 990FX R2, AMD FX-9370, Thermalright Silver Arrow, 2x8GB Corsair PC15000, Samsung 850 Pro 512GB, Corsair Force LS SSD 240GB, ADATA SP900 SSD 64GB + 4TB HDD, MSI GTX 980TI GAMING 6GB, X-Fi Titanium HD, Be-Quiet Straight Power 680W, Fractal Design R4