Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

Wildstar åsikter

Har spelat det i flera timmar nu och tyckte de va både bättre än Swtor och lotr . Men inte bättre än gw 2 och wow. Spelet har potential att bli bra men är ganska fattigt i kvalité atm är dels väldigt dåligt optimerat och kommer antagligen bli f2p. De roligt att dom tar betalt för spelet har inte den kvalite skulle jag påstå men de min åsikt undrar nu hur alla andra tänker

Amd Phenom IIX6 1090T 4.0GHZ,Corsair XMS3 8GB DDR3 1333mhz,GTX 780Ti Gigabyte 990 FXA UD3, Corseair force 3 120gb,2TB SSHD,1TB Caviar black]Antec kuhler H2O 620 V4(PnP)Bequiet Pure power 730 W [Laptop intel core i3 350m 4gb ddr3 1333mhz amd radeon 5470 1GB ddr3 500GB HDD](HTPC)
rolig vid http://www.youtube.com/watch?v=B-wqztrhack Har också 1TB Externt. Asus 24 tum @75hz med Freesync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Lexius:

Har spelat det i flera timmar nu och tyckte de va både bättre än Swtor och lotr . Men inte bättre än gw 2 och wow. Spelet har potential att bli bra men är ganska fattigt i kvalité atm är dels väldigt dåligt optimerat och kommer antagligen bli f2p. De roligt att dom tar betalt för spelet har inte den kvalite skulle jag påstå men de min åsikt undrar nu hur alla andra tänker

Själv känner jag mig rätt trött på den typen av MMORPG, och det finns redan så många utan någon direkt skillnad. För att lyckas måste man nog köra med ett stort IP som Elder Scrolls Online. Men SWTOR lyckades ju fucka upp det ändå.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Dec 2001

Har spelat betan och varit i CB ett tag

Kommer troligtvis spela det med några polare men det har sina brister för mig.

1. Action Combat. Tycker ärligt det är overhypat. Striderna blir mer baserat på hur mycket du kan strafa och dodga mer än att slåss och använda rotations.
Alla spel med Action Combat som GW2 och WS blir limiterat till max 10 skills på din bar så det blir inte mycket utrymme för rotations.
Blir ganska tråkigt och man får ont i handlederna ganska snabbt.
Dessutom så ger det ranged en väldig fördel. De behöver inte vara ständigt "in range" som melee klasser behöver vara.
Ett av de större problemen med tex Stalker är den oerhört lilla range de har, så de svingar i luften typ 50% av tiden i PvP.
Det är en av fördelarna med tab target. du vet alltid när du är in range.
Elder Scrolls har samma problem med det.

Många klagar på animationerna med. Alla slag ser i stort sett likadana ut oberoende på vilken skill du använder. Dessutom så är det extremt mycket spamming i Wildstar. 1.1.1.1.1.1.1.1.1 sen när du byggt upp din "power" så kan du använda din "finisher" sen går den på cooldown och du spammar 1 igen.
Warrior är nog allra tråkigast i det anseendet.

2. UI. Har blivit uppdaterad, men fortfarande väldigt dålig när det gäller Quests, Menyer etc. Alldeles för plottrigt överallt och man får sitta och leta efter knappar som leder till menyer.
Quest UIn är alldeles för liten, som de där popup fönstrena med NPC som ger en quests, man ser knappt någonting i dem, ljudet är så blurrigt så man knappt hör vad de säger och texten är storlek 1.
All text är i Arial, vilket gör den väldigt ful och stel med.

3. Grafiken. Jag har inget imot cartoonish grafik alls, men visa områden kan bli lite FÖR mycket. Som Aurins start ställe i skogen. Det är så extremt färgglatt så det kan bli lite jobbigt för ögonen.
Sedan använder de någon sorts "layer" teknik på allt. Som om du bygger lego och skall bygga ett berg, så har du en platta, och en lite mindre platta ovanpå den sedan en lite mindre platta osv tills du har en "pyramid". Ungefär så är det Wildstar, och man kan fastna i "skarvarna".

4 Quests. Closed Beta forumet är klottrat med posts om hur jäkla tråkiga Questsen är. Helt oangagerande, ingen story bakom de alls (Wildstar har ingen mainquest)
Man vet inte vad de olika NPCerna gör på de olika platserna, och man bryr sig inte att ta reda på det heller.
Flera lvl 50 spelare blev häpna att höra att en npc de träffat på flera gånger sedan start var ledaren av Chuas. De hade inte fått någon riktig information om det, och storyn hade inte varit angagerande nog så spelarna hade inte lagt märke till det.
Wildstars questsystem är överlusat med KTR (kill ten rats) quests.
Steg 1. döda 10 robotar, steg 2, döda 5 officer robotar, steg 3, döda boss roboten.
Ungefär så ser 90% av questsen av i Wildstar ut. Resten är Klicka på panelen, plocka blomman eller laga röret quests.

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Selo:

Har spelat betan och varit i CB ett tag

Kommer troligtvis spela det med några polare men det har sina brister för mig.

1. Action Combat. Tycker ärligt det är overhypat. Striderna blir mer baserat på hur mycket du kan strafa och dodga mer än att slåss och använda rotations.
Alla spel med Action Combat som GW2 och WS blir limiterat till max 10 skills på din bar så det blir inte mycket utrymme för rotations.
Blir ganska tråkigt och man får ont i handlederna ganska snabbt.
Dessutom så ger det ranged en väldig fördel. De behöver inte vara ständigt "in range" som melee klasser behöver vara.
Ett av de större problemen med tex Stalker är den oerhört lilla range de har, så de svingar i luften typ 50% av tiden i PvP.
Det är en av fördelarna med tab target. du vet alltid när du är in range.
Elder Scrolls har samma problem med det.

Många klagar på animationerna med. Alla slag ser i stort sett likadana ut oberoende på vilken skill du använder. Dessutom så är det extremt mycket spamming i Wildstar. 1.1.1.1.1.1.1.1.1 sen när du byggt upp din "power" så kan du använda din "finisher" sen går den på cooldown och du spammar 1 igen.
Warrior är nog allra tråkigast i det anseendet.

2. UI. Har blivit uppdaterad, men fortfarande väldigt dålig när det gäller Quests, Menyer etc. Alldeles för plottrigt överallt och man får sitta och leta efter knappar som leder till menyer.
Quest UIn är alldeles för liten, som de där popup fönstrena med NPC som ger en quests, man ser knappt någonting i dem, ljudet är så blurrigt så man knappt hör vad de säger och texten är storlek 1.
All text är i Arial, vilket gör den väldigt ful och stel med.

3. Grafiken. Jag har inget imot cartoonish grafik alls, men visa områden kan bli lite FÖR mycket. Som Aurins start ställe i skogen. Det är så extremt färgglatt så det kan bli lite jobbigt för ögonen.
Sedan använder de någon sorts "layer" teknik på allt. Som om du bygger lego och skall bygga ett berg, så har du en platta, och en lite mindre platta ovanpå den sedan en lite mindre platta osv tills du har en "pyramid". Ungefär så är det Wildstar, och man kan fastna i "skarvarna".

4 Quests. Closed Beta forumet är klottrat med posts om hur jäkla tråkiga Questsen är. Helt oangagerande, ingen story bakom de alls (Wildstar har ingen mainquest)
Man vet inte vad de olika NPCerna gör på de olika platserna, och man bryr sig inte att ta reda på det heller.
Flera lvl 50 spelare blev häpna att höra att en npc de träffat på flera gånger sedan start var ledaren av Chuas. De hade inte fått någon riktig information om det, och storyn hade inte varit angagerande nog så spelarna hade inte lagt märke till det.
Wildstars questsystem är överlusat med KTR (kill ten rats) quests.
Steg 1. döda 10 robotar, steg 2, döda 5 officer robotar, steg 3, döda boss roboten.
Ungefär så ser 90% av questsen av i Wildstar ut. Resten är Klicka på panelen, plocka blomman eller laga röret quests.

MM håller verkligen med om det med barsen asså man borde ha mer abilities

Amd Phenom IIX6 1090T 4.0GHZ,Corsair XMS3 8GB DDR3 1333mhz,GTX 780Ti Gigabyte 990 FXA UD3, Corseair force 3 120gb,2TB SSHD,1TB Caviar black]Antec kuhler H2O 620 V4(PnP)Bequiet Pure power 730 W [Laptop intel core i3 350m 4gb ddr3 1333mhz amd radeon 5470 1GB ddr3 500GB HDD](HTPC)
rolig vid http://www.youtube.com/watch?v=B-wqztrhack Har också 1TB Externt. Asus 24 tum @75hz med Freesync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Håller faktiskt med även om jag inte inte spelade jättemycket. Det är för mycket information på för liten yta. Questerna är inte speciellt roliga och världen "för stor". Sen var det sjukt störande att spelet var så dåligt optimerat.

Trist att det inte finns något bra MMO att se fram emot inom de närmaste månaderna. Får väl bli Draenor till hösten antar jag. Dock borde väl The Division räknas som ett MMO? Det är ju Open World RPG.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer XB270HU]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lindesberg
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Mocka:

Håller faktiskt med även om jag inte inte spelade jättemycket. Det är för mycket information på för liten yta. Questerna är inte speciellt roliga och världen "för stor". Sen var det sjukt störande att spelet var så dåligt optimerat.

Trist att det inte finns något bra MMO att se fram emot inom de närmaste månaderna. Får väl bli Draenor till hösten antar jag. Dock borde väl The Division räknas som ett MMO? Det är ju Open World RPG.

Se fram emot Archeage kanske?!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Limerence:

Se fram emot Archeage kanske?!

Skickades från m.sweclockers.com

Oj det såg intressant ut. Hoppas de är bra på att optimera spelet, det brukar väl inte vara koreanernas starka sida (*host* Tera).

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer XB270HU]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

Blir tyvärr inte f2p utan p2p http://cdon.se/spel/black_prophecy-7810554

NZXT H2 Svart / MSI Z87-G43 ATX / Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) / Corsair RM 650W 80+ Gold / MSI GeForce GTX 770 2GB TwinFrozr GAMING-series / Samsung SSD Pro Basic 840-Series 128GB / 1TB Seagate Desktop HDD 7200rpm 64MB / ASUS 24" VN247H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av Selo:

Har spelat betan och varit i CB ett tag

Kommer troligtvis spela det med några polare men det har sina brister för mig.

1. Action Combat. Tycker ärligt det är overhypat. Striderna blir mer baserat på hur mycket du kan strafa och dodga mer än att slåss och använda rotations.
Alla spel med Action Combat som GW2 och WS blir limiterat till max 10 skills på din bar så det blir inte mycket utrymme för rotations.
Blir ganska tråkigt och man får ont i handlederna ganska snabbt.
Dessutom så ger det ranged en väldig fördel. De behöver inte vara ständigt "in range" som melee klasser behöver vara.
Ett av de större problemen med tex Stalker är den oerhört lilla range de har, så de svingar i luften typ 50% av tiden i PvP.
Det är en av fördelarna med tab target. du vet alltid när du är in range.
Elder Scrolls har samma problem med det.

Många klagar på animationerna med. Alla slag ser i stort sett likadana ut oberoende på vilken skill du använder. Dessutom så är det extremt mycket spamming i Wildstar. 1.1.1.1.1.1.1.1.1 sen när du byggt upp din "power" så kan du använda din "finisher" sen går den på cooldown och du spammar 1 igen.
Warrior är nog allra tråkigast i det anseendet.

2. UI. Har blivit uppdaterad, men fortfarande väldigt dålig när det gäller Quests, Menyer etc. Alldeles för plottrigt överallt och man får sitta och leta efter knappar som leder till menyer.
Quest UIn är alldeles för liten, som de där popup fönstrena med NPC som ger en quests, man ser knappt någonting i dem, ljudet är så blurrigt så man knappt hör vad de säger och texten är storlek 1.
All text är i Arial, vilket gör den väldigt ful och stel med.

3. Grafiken. Jag har inget imot cartoonish grafik alls, men visa områden kan bli lite FÖR mycket. Som Aurins start ställe i skogen. Det är så extremt färgglatt så det kan bli lite jobbigt för ögonen.
Sedan använder de någon sorts "layer" teknik på allt. Som om du bygger lego och skall bygga ett berg, så har du en platta, och en lite mindre platta ovanpå den sedan en lite mindre platta osv tills du har en "pyramid". Ungefär så är det Wildstar, och man kan fastna i "skarvarna".

4 Quests. Closed Beta forumet är klottrat med posts om hur jäkla tråkiga Questsen är. Helt oangagerande, ingen story bakom de alls (Wildstar har ingen mainquest)
Man vet inte vad de olika NPCerna gör på de olika platserna, och man bryr sig inte att ta reda på det heller.
Flera lvl 50 spelare blev häpna att höra att en npc de träffat på flera gånger sedan start var ledaren av Chuas. De hade inte fått någon riktig information om det, och storyn hade inte varit angagerande nog så spelarna hade inte lagt märke till det.
Wildstars questsystem är överlusat med KTR (kill ten rats) quests.
Steg 1. döda 10 robotar, steg 2, döda 5 officer robotar, steg 3, döda boss roboten.
Ungefär så ser 90% av questsen av i Wildstar ut. Resten är Klicka på panelen, plocka blomman eller laga röret quests.

Tack för recensionen! Känns som jag kan stryka det från listan; det verkar ganska horribelt. Kill ten rats får man väl acceptera att det är en del av i MMORPG:s, och även en del "go there, click that", men det är svårare att acceptera om spelet i övrigt är ett själlöst, grind:igt, översexualiserat och fånigt asiatiskt MMO – så som dessa alltid är, varje gång, utan undantag.

Visst TERAs combat var kul, skön känsla, men inte lika kul i 5-man instances. Ja, det blev lite off-topic nu, ber om ursäkt.

3770K @ 4,2 GHz || Asus P8Z77-V Deluxe || EVGA GTX 980Ti ACX 2.0+ || Corsair Vengeance 4 x 4 GB || Några SSD || Lian Li PC-71A (Al) || Asus ROG Swift PG348Q 34" 3440x1440

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av ApemanT:

Tack för recensionen! Känns som jag kan stryka det från listan; det verkar ganska horribelt. Kill ten rats får man väl acceptera att det är en del av i MMORPG:s, och även en del "go there, click that", men det är svårare att acceptera om spelet i övrigt är ett själlöst, grind:igt, översexualiserat och fånigt asiatiskt MMO – så som dessa alltid är, varje gång, utan undantag.

Visst TERAs combat var kul, skön känsla, men inte lika kul i 5-man instances. Ja, det blev lite off-topic nu, ber om ursäkt.

Ville bara få med en sak här och det var att Wildstar inte är ett asiatiskt MMO och försöker heller inte vara det. Översexualiserat är det heller inte tycker jag. Ge det en chans under Beta Weekends som pågår just nu. Mysfaktorn är hög men än finns många buggar så det får man stå ut med tills de fixat det till launch om 6 veckor.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer XB270HU]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]