Produktionsfel på köpta DVD-filmer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Produktionsfel på köpta DVD-filmer?

OK för det första får jag be om ursäkt om detta är fel forum del att posta det här i, men det rör sig om DVD-filmer och jag hittade inget annat ställe.

Jo jag satt och kollade på Tower Heist för en stund sedan och mitt i började filmen frysa och hoppa över vissa delar vilket var ganska irriterande.
Filmen är helt nyköpt och var helt ny och inplastad.

Jag kom omedelbart att tänka på Dreamcatcher och Bad Company där samma sak faktiskt händer.

Jag har 100+ köpta filmer och med Tower Heist är det nu 3 som verkar vara "dåliga" i den bemärkelsen att man inte kan kolla på dem ordentligt.

Har prövat både Windows Media Center, VLC Media Player samt TotalMedia Theater 6 med bägge mina Blu-Ray läsare/brännare och det är samma visa gång på gång.

Alla mina andra filmer fungerar fin fint då jag sett dem ett flertal gånger vilket får mig att börja undra om det kan vara produktionsfel på filmerna eller om de helt enkelt inte gillar mina Blu-Ray läsare/brännare.

Jag tror inte det är någon fara med läsarna/brännarna då de är hyfsat nya och firmware uppdaterade.

Har inte tillgång till någon vanlig DVD-spelare så jag kan inte pröva om det händer där.

Dock skulle jag kunna försöka göra en ISO fil av filmerna med DVDFab och ImgBurn, men är det produktionsfel är det troligt att det blir samma sak även fast jag mountar filmen med DAEMON Tools Lite.

Har ni råkat ut för något sånt här? Vad tror ni att det kan röra sig om för fel?

Den ena läsaren/brännaren är av märket LG och den andra är av märket FreeCom.

Själv tror jag på produktionsfel, tror knappast att de kan kolla alla releaser innan de skeppar ut filmerna till butik.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille
Registrerad
Jul 2008

Klart det kan vara produktionsfel på en DVD. Jag har varit med om det, både på film och spel.

Då återkopplade jag till butiken jag köpt dem i och fick dem utbytta på plats.

» Intel Pentium G4560 » 8 Gb DDR4 » ASUS GTX 660 Ti CUIIOC 2Gb » 128Gb SSD
Fraktfritt från Inet för Sweclockersmedlemmar
Vänligen citera om du pratar med mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Skönt att veta att man inte är ensam om att vara med om produktionsfel. De flesta engelska forum jag varit och läst på tar sällan om aldrig upp detta utan föreslår att folk ska rengöra sina skivor och DVD-spelare/läsare.

Skivan var kliniskt ren i och med den var helt ny och oanvänd och jag har tittat på 2 andra filmer sedan dess utan problem.

I och med att jag har några mil till affären jag köpte filmen och den var så billig (1 för 59:-, 2 för 99:-) så vet jag inte om det är lönt att åka tillbaka och lägga ner tid på att byta.

Ska dock testa att en dag när jag har tid att göra ISO fil av de 3 filmer jag nu har problem med och se om det kan funka.

Tack för ditt svar!