Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Då kan nog komma lite högre ska du se. jag kan köra 200 baseclock och minnes multi på x8 vilket då ger 160MHz minne sen kör du vanlig multi på 20 så får du 1600MHz minne och 4GHz CPU

Jag är inte helt säker på vad du menar här... Jag håller på att köra en test med 4.0GHz och 1.37V just nu

Edit: tempen ligger då på runt 75 grader...

Fel värde på spänningen.
Permalänk
Avstängd
Skrivet av albindubech:

Kör prime95 i minst 2 timmar, klarar den prime utan någon error så är den klocken okej att spela med

vet att många kommer att hata mitt sätt o tänka på, men efter att ha jobbat en del med datorer o oc så säger jag o står upp till att 10 run's i IBT (Intel burntest) och den säger att datorn är stabil, Så stanna där jag har kört så med mina senaste burkar och får Aldrig BSODS ok att datorn kan haka upp sig (låsa sig), men så sällan att det kan jag leva med. Kan bero på så många faktorer såsom Energisparfunktioner och jobbiga diskar som inte vill vakna efter att dom somnat. Okej för mig så vet jag att det beror på att min klock inte är Prime stabil men orkar inte sitta i flera timmar och köra det där processorgrillnings programmet.

men alla gör vi som vi vill. menar kan man spela alla spel iflera timmar utan problem så är detta hur värt som helst.

Lycka till

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av taryup:

Jag är inte helt säker på vad du menar här... Jag håller på att köra en test med 4.0GHz och 3.37V just nu

antar att du menar 1,37 för annars så grillar du den processorn hehe

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

vet att många kommer att hata mitt sätt o tänka på, men efter att ha jobbat en del med datorer o oc så säger jag o står upp till att 10 run's i IBT (Intel burntest) och den säger att datorn är stabil, Så stanna där jag har kört så med mina senaste burkar och får Aldrig BSODS ok att datorn kan haka upp sig (låsa sig), men så sällan att det kan jag leva med. Kan bero på så många faktorer såsom Energisparfunktioner och jobbiga diskar som inte vill vakna efter att dom somnat. Okej för mig så vet jag att det beror på att min klock inte är Prime stabil men orkar inte sitta i flera timmar och köra det där processorgrillnings programmet.

men alla gör vi som vi vill. menar kan man spela alla spel iflera timmar utan problem så är detta hur värt som helst.

Lycka till

Jag är lite inne på det spåret också. När jag spelar mitt mest krävande spel (Arma III) så går inte processorn över 65 grader.

Sedan är det en grej som är lite konstig. Den tredje kärnan på processorn ligger ungefär 4-5 grader under dom andra när jag belastar. Är detta något jag behöver oroa mig för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

antar att du menar 1,37 för annars så grillar du den processorn hehe

Japp, 1,37V ska det vara

Permalänk
Medlem

Kör min i 4.2 GHZ med corsair h70
Körde tidigare med en noctua d14 men då blev den lite för varm.Men 4,0 ghz va inga problem

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Kör min i 4.2 GHZ med corsair h70

Det låter ju trevligt. Vet däremot inte om jag vill köpa nya grejer..

Permalänk
Medlem

Är det för varmt när den går över 75, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av taryup:

Är det för varmt när den går över 75, eller?

Det är totalt lugnt.
Under Intel Burn Test släpper ajg upp min processor i runt 80-85, inga problem. Kanske inte ska ligga så högt vid vanligt spelande och så dock.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Det är totalt lugnt.
Under Intel Burn Test släpper ajg upp min processor i runt 80-85, inga problem. Kanske inte ska ligga så högt vid vanligt spelande och så dock.

Okej, då behöver jag inte sitta här och svettas när den ligger på 77 under stress test

Off topic: Rydisen? Och bor i Lund? Jag heter Rydberg i efternamn och bor i Lund, hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av taryup:

Okej, då behöver jag inte sitta här och svettas när den ligger på 77 under stress test

Off topic: Rydisen? Och bor i Lund? Jag heter Rydberg i efternamn och bor i Lund, hehe

Nejdå, det är totallugnt.
Haha, Rydberg här med och bor i Lund japp

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Nejdå, det är totallugnt.
Haha, Rydberg här med och bor i Lund japp

Gött!

Då tror jag att jag har fått all hjälp jag behöver. Kör nu stabilt på 4.0GHz och 1.38V. Tusen tack till alla som har hjälpt mig!