Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

tips på cpukylare

så jag ska köpa en ny kylare till processorn. min processor är en: i5 4670k och det är detta chassit jag har: https://www.komplett.se/corsair-carbide-200r-midi-tower-svart... Så om ngn skulle kunna tipsa om en bra kylare för ca 600 så skulle de vara uppskattat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

okej tack, vilken temp tror du processorn när man spelar tex bf4 om den ligger på 4,2 ghz samt 4,5

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av bramble:

okej tack, vilken temp tror du processorn när man spelar tex bf4 om den ligger på 4,2 ghz samt 4,5

Jag det är ju väldigt olika mellan processorerna men jag har den kylaren ligger på ca 65 grader kanske i 4,5ghz och 1.28v i BF4
Men jag kan testa spela en stund och se ungefär vart temperaturerna hamnar har ändå inte spelat på ett tag
Det är ju långt ifrån säkert att det blir samma för dig men ger ju en liten fingervisning kanske.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hultsfred
Registrerad
Dec 2011

http://www.inet.se/produkt/6308825/noctua-nh-u14s Tyst, Effektiv och Prisvärd. Rekommenderar starkt!

CPU: AMD FX-8350 @ 4,4GHz MB: Asus Crosshair V Formula 990FX RAM: G.Skill Ripjaws Gaming 4x4GB @ 1866MHz GPU: AMD Radeon Sapphire 7970 Vapor-X @ 1050MHz CPU-Kylare: Corsair Hydro H110 SSD: ADATA Premier Pro SP900 64GB(OS Disk), Samsung 830 Series 250GB, Samsung 840 Series 500GB HDD: WD Caviar Black 1TB, WD Caviar Green 3TB Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Newton R3 1000W 80+ Platinum

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2012

Kör samma Noctuakylare i en FD R4 och det är knappt så att man hör den. Haft den igång i 6 dygn än så länge och för tillfället ligger tempen på 45 grader. När BF hoppar igång så rullar den upp till 65 grader. Skulle inte tveka en sekund... och SweC toppklass utmärkelse säger väl allt?

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

okej då blir det den tack alla