Blåa fläktar som presterar bra och är tysta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Blåa fläktar som presterar bra och är tysta?

Jag söker fläktar som är i blått tema, helst LED, som är tysta och presterar bra för radiatorer.

Helst ska de ha LED och helst LED:n i mitten av fläktkärnan och inte ute i hörnen.
Har ni tips?

CaseLabs STH10 | Asus Rampage IV Black Edition | Intel Core i7 4820K | Asus GTX 770 3-way SLI | 64GB Corsair Vengeance 1866 Mhz (8x8GB) | 2x256GB Samsung SSD | 2x3TB HDD | 1x1TB HDD (Backup-disk) | Slimline Sony Bluray reader & DVD burner | Corsair AX1200 Modulär

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012

Bitfenix Spectre Pro LED
Aerocool DS
Bitfenix AP123 (ej led)

Dom är blå och har väl fått rätt bra kritik överlag, men jag vet inte hur dom presterar på radiatorer.

i5 4690k / Asrock z97e-itx ac / Sapphire R9 Nano / Raijintek Metis / Silverstone SX500-LG / 16 GB Ram / Samsung 840 Evo / Silverstone Argon AR-01 (Noctua F12)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2011

Vet att Noiseblockers Eloop Bionic är riktigt bra. Alpha cool har tagit samma design och gjort en blå variant.
http://www.aquatuning.se/product_info.php/info/p16009_Alphaco...

Tyvärr utan LED...

h+

Main: Ncase M1, MSI Z170 mITX, Intel i7 6700, GTX 980 Ti, 16 GB 2400 Mhz, Samsung 850 Evo 500GB, Silverstone SFX 600watt
Portable: Microsoft Surface Pro 4, i7, 8 GB, 256 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av heffaklumpmamma:

Bitfenix Spectre Pro LED
Aerocool DS
Bitfenix AP123 (ej led)

Dom är blå och har väl fått rätt bra kritik överlag, men jag vet inte hur dom presterar på radiatorer.

Har två röda Bitfenix Spectre Pro LED, ingenting jag rekomenderar, två jetplan när man kör igång dom. Fläktar på som fasen men kan absolut inte köra full speta. 50% och de är ok..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Finns inget bättre än Aerocool på fläktmarknaden nu enligt mig. Då har jag jämfört en hel del fläktar.
Dom har den bästa kombinationen ljud, tryck och flöde.

Tyvärr så har dom flesta hajat det för finns inte många att tillgå.
Passar bra för både rad och låda

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Nov 2013

Har själv 2st CoolerMaster SickeFlow 2000rpm. Otroligt tysta för att snurra så fort.

Corsair 540 // Z77 Sabertooth // 980Ti G1 // i7-3770k \\ Corsair 16gb \\ Corsair HX850 \\ Barracuda 3TB \\ Win8 Pro

// i5-4330M // Lenovo L440 \\ Geforce GT740M \\

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Aug 2013

Om du har lust att vänta så kan du kan ju köra med Corsair, har ju släppt en LED Airflow serie, borde inte ta så lång tid innan Static Pressure serien kommer.

Själv så skulle jag rekommendera SP120 fläktarna (INGEN LED), de har plastringar i olika färger som kommer med fläkten. Främst för att jag tycker inte om LED fläktar.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1274729

Skulle köpa SP120 fläkt(ar) och några Bitfenix Alchemy LED band iställlet. http://www.maxfps.se/belysning/bitfenix/alchemy-connect-6x-le...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Nov 2011

Corsair Static Pressure Quiet Edition har ju blåa plast-ringar du sätter på, men det är ingen led..
Dock skall det vara riktigt bra fläktar för radiatorer i alla fall.

Stationär: Asus Rampage IV Black Edition | Intel Core i7 4930K - 4.1Ghz | Titan X 1450Mhz | Corsair Dominator 16GB 2133MHz | Corsair AX1200i | Corsair Obsidan 900D | EK-Waterblock - CPU + GPU | 960-Radiator | ASUS PG348Q | AOC Q2770PQU x2 | Corsair SP2500 | Logitech G633 | Logitech G502 | Corsair K70 |
Bärbar: Macbook Pro Retina
Lagring: Synology DS1513 + 12TB WD RED

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av heffaklumpmamma:

Bitfenix Spectre Pro LED
Aerocool DS
Bitfenix AP123 (ej led)

Tyvärr var samtliga ganska fula. Vill hitta en som är estetiskt vacker, och prestandamässigt bra. Och helst blå LED då den knappt syns annars.

Skrivet av Arazand:

Vet att Noiseblockers Eloop Bionic är riktigt bra. Alpha cool har tagit samma design och gjort en blå variant.
http://www.aquatuning.se/product_info.php/info/p16009_Alphaco...

Tyvärr utan LED...

Jo, var inne på Noiseblockers från början.

Skrivet av Xcym:

Har två röda Bitfenix Spectre Pro LED, ingenting jag rekomenderar, två jetplan när man kör igång dom. Fläktar på som fasen men kan absolut inte köra full speta. 50% och de är ok..

Med den massiva radiatoryta jag har planerar jag inte att köra på fullgång. Så det är inget problem. Men utseendemässigt var dom ganska fula..

Skrivet av kiario:

Finns inget bättre än Aerocool på fläktmarknaden nu enligt mig. Då har jag jämfört en hel del fläktar.
Dom har den bästa kombinationen ljud, tryck och flöde.

Tyvärr så har dom flesta hajat det för finns inte många att tillgå.
Passar bra för både rad och låda

Får kolla dom.

Skrivet av Colorful:

Har själv 2st CoolerMaster SickeFlow 2000rpm. Otroligt tysta för att snurra så fort.

Tyvärr har dom LED:n i hörnen, vilket jag tycker är fult. Har just nu CM Jetflo som är snygga, men inte optimala för radiatorer.

Skrivet av GreenSoap:

Om du har lust att vänta så kan du kan ju köra med Corsair, har ju släppt en LED Airflow serie, borde inte ta så lång tid innan Static Pressure serien kommer.

Själv så skulle jag rekommendera SP120 fläktarna (INGEN LED), de har plastringar i olika färger som kommer med fläkten. Främst för att jag tycker inte om LED fläktar.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1274729

Skulle köpa SP120 fläkt(ar) och några Bitfenix Alchemy LED band iställlet. http://www.maxfps.se/belysning/bitfenix/alchemy-connect-6x-le...

Problemet är att placera ut LED i chassit så de lyser upp tillräckligt. Har ett CL STH10 med custom fläktfilter, filtret blockerar ljuset en aning, därför vill jag ha LED direkt i fläkten.

Skrivet av Vnox:

Corsair Static Pressure Quiet Edition har ju blåa plast-ringar du sätter på, men det är ingen led..
Dock skall det vara riktigt bra fläktar för radiatorer i alla fall.

Jo de vet jag, men just bristen på LED är något som jag inte gillar.

CaseLabs STH10 | Asus Rampage IV Black Edition | Intel Core i7 4820K | Asus GTX 770 3-way SLI | 64GB Corsair Vengeance 1866 Mhz (8x8GB) | 2x256GB Samsung SSD | 2x3TB HDD | 1x1TB HDD (Backup-disk) | Slimline Sony Bluray reader & DVD burner | Corsair AX1200 Modulär

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fristad
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av Andiders:

Tyvärr var samtliga ganska fula. Vill hitta en som är estetiskt vacker, och prestandamässigt bra. Och helst blå LED då den knappt syns annars.

Jo, var inne på Noiseblockers från början.

Med den massiva radiatoryta jag har planerar jag inte att köra på fullgång. Så det är inget problem. Men utseendemässigt var dom ganska fula..

Får kolla dom.

Tyvärr har dom LED:n i hörnen, vilket jag tycker är fult. Har just nu CM Jetflo som är snygga, men inte optimala för radiatorer.

Problemet är att placera ut LED i chassit så de lyser upp tillräckligt. Har ett CL STH10 med custom fläktfilter, filtret blockerar ljuset en aning, därför vill jag ha LED direkt i fläkten.

Jo de vet jag, men just bristen på LED är något som jag inte gillar.

Hur mycke radiatoryta ska du köra på? Kompisen kylde en 3570k å ett gtx780 med 420+240 och höll sig kanon med enbart Silentwings2 fläktar. Och dessa har kassa 0.8 i static. Så överdriver du radiatorytan så behöver du knappt kolla siffrorna på fläkten. Lär inte finnas många att välja på med de kraven du har ändå

Mobo: MSI Z77A GD55 | CPU: Intel Core i7 3770k| Ram: 8GB 1600MHz | GPU: Asus gtx780 DCII | Chassi: FD R4 | Kylning: Vattenkyld Cpu och Gpu med 140 + 280 ek rad | PSU: Corsair Hx1000i | HDD: Samsung ssd 120Gb, Intel ssd 120Gb | Skärm: Asus vg248qe

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2012

Kolla på Enermax Apollish eller Xigmatek XAF-F1256 Blue

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.