Windows ominstallation hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östervåla
Registrerad
Sep 2012

Windows ominstallation hjälp!

Hejsan! Det är så att jag behöver ominstallera min andra dator med Windows 7 Home edition men det enda jag har är en Windows 7 pro skiva. Går det att installera bara home edition på något sätt med den skivan?

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Nej

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Dec 2008

Du kan kopiera av skivan och sedan ta bort filen ei.cfg.

Sedan bränner du en ny skiva eller gör ett USB-minne (guide finns på sweclockers).

Utan ei.cfg kommer windows att fråga vilken version du vill ha under installationen. Du kan välja vilken du vill men tänk på att licensnyckeln bara funkar till rätt version.

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | GTX 780 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kebabens huvudstad
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av kThermal:

Hejsan! Det är så att jag behöver ominstallera min andra dator med Windows 7 Home edition men det enda jag har är en Windows 7 pro skiva. Går det att installera bara home edition på något sätt med den skivan?

Skrivet av mrqaffe:

Ja.

Följ Staropramen's inlägg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östervåla
Registrerad
Sep 2012

Tack så mycket för svar!