Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

5:e generationens CPUER!

Någon som bet när dom kommer släppa dom nya cpuerna detta året ? Håller på att köpa en dator för 10k så jag undrar när dom kommer och blir dom dyra ? Dom nya cpuerna, ram minnerna och moderkorten?

IPhone 4, IPad 2, Wii, Apple TV, Monster:Rehab [Energidricka]

Trädvy Permalänk
Testpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av XideNathyz:

Någon som bet när dom kommer släppa dom nya cpuerna detta året ? Håller på att köpa en dator för 10k så jag undrar när dom kommer och blir dom dyra ? Dom nya cpuerna, ram minnerna och moderkorten?

Samma priser som nu ca, blir bara 4:e gen refresh i år. Nästa generation kommer 2015.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Gaming Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av DavidtheDoom:

Samma priser som nu ca, blir bara 4:e gen refresh i år. Nästa generation kommer 2015.

Så det är lungt om jag köper dator till helgen då?

IPhone 4, IPad 2, Wii, Apple TV, Monster:Rehab [Energidricka]

Trädvy Permalänk
Testpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av XideNathyz:

Så det är lungt om jag köper dator till helgen då?

Absolut, jag förväntar mig verkligen inga direkt intressanta CPU-släpp i år. Möjligen roligt att se DDR4 rulla ut men prestandan på DDR4 kommer vara sämre och dyrare än DDR3 de första året eller så.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Gaming Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Feb 2013

Citera för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011

Fast det ena är en Haswell refresh, det enda som kommer vara intressant är K-modellen med fastlödd IHS och Haswell-E har ingen plats i en dator för runt 10k:/

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Högst sannolikt blir det inga nya K-modeller innan Computex i juni. Om du väntar på det eller inte är förstås upp till dig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2003

5:e generationens CPUER!
Intel P5 släpptes redan 1993 (Pentium 60MHz) om man räknar x86-generationer..

Intel i7-4930K - Asus Rampage IV extreme - Corsair CMD16GX3M4A2400C9 16GB - 2x EVGA Titan X SC (Maxwell) SLI - 2x Intel 730K 480GB (raid1) - 2x WD Black 4TB (raid1) - WD Velociraptor 500GB - WD Green 2TB - Corsair K70 - Dell U3011 - Asus PG278Q - CM Storm Scout II