Behålla program vid uppdatering till Win 7 -> 8.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Behålla program vid uppdatering till Win 7 -> 8.1

Jag sitter nu här, med en uppgradering till Win 8.1 och känner mig ganska dum.

När jag läste om Windows 8 så noterade jag att man smidigt skulle kunna uppgradera och t om behålla sina program. De som var kompatibla.
Eftersom jag har en jävla ominstallationsångest så tyckte jag att detta var perfekt.

Så jag införskaffade en uppgradering. Men när jag nu läser om 8.1, istället för 8, så verkar det ju inte som man kan föra över sina program längre.

Har jag uppfattat det korrekt:
Man kunde föra över sina program om man uppgraderade från Windows 7 till 8 och hade samma språk. Men detta går inte om man vill uppgradera till 8.1?

Edit:
Det som man verkar kunna föra över är "Personliga filer". Vad räknas egentligen som personliga filer? Är det Mina dokument och Mina bilder? Eller är det något mer, eller mindre?

| Asus ROG Swift PG279Q | Asus P8Z77-V Deluxe | i7-3770K @ 4,2GHz | EVGA GTX 1080 FTW ACX 3.0 | Corsair Vengeance 16gb | Logitech G900 Spectrum | Logitech G933 Artemis Spectrum |

Skrivdon: GH60 Satan, Cherry MX-Green, Blank XDA | Magicforce 21 Gateron Blue, Blank XDA
På hyllan: Mistel Barocco, Cherry MX-Blue | Magicforce 68, Gateron Brown | Noppoo Lolita Spyder 87, Kailh Red | Logitech G710+, Cherry MX-Brown |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Apr 2009

Om du har sådan ominstallationsångest så kanske du borde fundera på om Win8/Win8.1 verkligen tillför så mycket så det är värt ångesten.
Personligen tycker jag inte det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av NoWin:

Om du har sådan ominstallationsångest så kanske du borde fundera på om Win8/Win8.1 verkligen tillför så mycket så det är värt ångesten.
Personligen tycker jag inte det.

Jag behöver ändå installera om Windows. Då jag haft min installation i 2 år och det har börjat dyka upp lite småproblem.
Hade aldrig ens tänkt tanken att installera om eller uppgradera om det inte behövdes.

Skickades från m.sweclockers.com

| Asus ROG Swift PG279Q | Asus P8Z77-V Deluxe | i7-3770K @ 4,2GHz | EVGA GTX 1080 FTW ACX 3.0 | Corsair Vengeance 16gb | Logitech G900 Spectrum | Logitech G933 Artemis Spectrum |

Skrivdon: GH60 Satan, Cherry MX-Green, Blank XDA | Magicforce 21 Gateron Blue, Blank XDA
På hyllan: Mistel Barocco, Cherry MX-Blue | Magicforce 68, Gateron Brown | Noppoo Lolita Spyder 87, Kailh Red | Logitech G710+, Cherry MX-Brown |