Vad tycker ni om Halebops reklamer?

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om Halebops reklamer?

Hej alla!

Jag satt och kollade TV igår, lite för länge ska jag väl tillägga, och efter att Halebops, enligt mig, värdelösa reklamer kördes lite för många gånger så tyckte jag det var en bra idé att slänga iväg ett mail till dem och höra om Halebops icke reklam-avdelning delade min åsikt.

Självklart fick jag tillbaka svaret jag väntade mig, att de (i alla fall personen som svarade) tyckte att reklamerna var bra.
Så jag frågade mina kompisar imorse, och de flesta delade min åsikt att reklamerna är riktigt dåliga.

Nu tänkte jag, på skojs skull, höra av lite fler personer om vad de tycker om reklamerna.

Bra/dåliga? Skriv på!

Mvh Andreas

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Vilen är det du tänker på, den senaste där han står och videopratar med sin hund? Rent generellt sätt tycker jag väl att Halebops reklamer är ett av de mer "städade" reklamerna. Det är inte så mycket skitsnack, utan bara presenterar själva produkten på ett lite halvroligt sätt (ibland).
Sen gillar jag absolut inte reklam, men det är ju nåt man får leva med. Nånting som däremot får mig att vilja kasta in fjärrkontrollen i tv'n, tur att jag inte gjort det än på min nya plasma, är Com Hem f******a. Till och med Lendos reklamer är mer ok än dessa.

Edit. såg att du enbart ville diskutera Halebops reklamer, ber om ursäkt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Vilen är det du tänker på, den senaste där han står och videopratar med sin hund? Rent generellt sätt tycker jag väl att Halebops reklamer är ett av de mer "städade" reklamerna. Det är inte så mycket skitsnack, utan bara presenterar själva produkten på ett lite halvroligt sätt (ibland).
Sen gillar jag absolut inte reklam, men det är ju nåt man får leva med. Nånting som däremot får mig att vilja kasta in fjärrkontrollen i tv'n, tur att jag inte gjort det än på min nya plasma, är Com Hem f******a. Till och med Lendos reklamer är mer ok än dessa.

Edit. såg att du enbart ville diskutera Halebops reklamer, ber om ursäkt.

Korta jämförelser om vilka reklamer man tycker är sämre etc kan ju vara okej.

Ja, det var senaste jag såg på TV där han "gosar" med sin hund som fick mig att verkligen tänka på hur mycket jag ogillar reklamerna, men tycker nog de flesta är dåliga. Vet inte riktigt vad det är jag inte gillar med just deras reklamer, men tycker nog hela situationen och skådespeleriet alltid känns så krystat så att det nästan blir pinsamt. Kanske ska vara så dock, kanske är jag som har dålig "humor".

Sen inser jag att det är svårt för tele-bolagen att göra reklam för sig, vad ska de säga liksom? Tre är väl nästan de enda som lyckas få fram något typ av budskap.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Byter kanal så fort de kommer, de får mig att må illa.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.