Kylare som är tyst och passar i Corsair 250D?

Permalänk
Avstängd

Kylare som är tyst och passar i Corsair 250D?

Hej! Det är så att jag har tänkt investera i ett 250d då jag behöver ett ganska portabelt chassi, men grejen är chassit är byggt för vatten kylning. Men jag har använt både en kylare från Asetek och Corsairs h50 förr, och de har en väldigt hög ljudnivå tack vare sina pumpar. Är detta ett problem som består?

Min plan har alltid varit att köra på luft, då det inte medför en massa brummande, som jag tycker stör mycket mer än endast luft som flyttas.

Sedan är det ju även så att lådan jag tänkt köpa har en begränsning på höjden, ca 15.9 cm är det att gå på. Utöver detta så gör det ju skillnad vilket moderkort man har eftersom socketen ligger precis bredvid pci-ex sloten på många av dem, inkl det jag tänkt köpa.

Någon som har några tankar över vilken kylare som både passar intill grafikkortet och som inte är alldeles för hög. Kanske är brummandet borta i vattenkylningar nu för tiden? I så fall kan det väl vara ett alternativ som definitivt är smidigast.

Permalänk
Medlem

Den här bör funka, väldigt prisvärd kylare https://www.inet.se/produkt/6308832/be-quiet-shadow-rock-2

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

En Hyper TX3 EVO ser ut att få plats och den är ungefär 136mm enligt Cooler Master.
http://www.coolermaster.com/cooling/cpu-air-cooler/hyper-tx3-...

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Hjälpsam

Noctua NH-L9i Low Profile CPU Cooler är nog den tystaste och minsta kylare tillgängligt och har ett helt OK pris.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI