Uppgradera till Win 8 från Release Preview

Permalänk
Medlem

Uppgradera till Win 8 från Release Preview

Hej,

Får en ny dator imorgon och tänkte då installera Win 8 på den, jag köpte när Win 8 kom en uppgradering för 279 spänn hos Microsoft via ett erbjudande de hade men avinstallerade den ganska snabbt igen för att återgå till Win 7.

Dock har jag upptäckt nu att den Win 7 jag har på min gamla dator är en Dell version som jag tror inte kommer att gå att installera på nya datorn. Därför undrar jag kan jag ladda hem ett Win 8 Release Preview och installera på datorn för att sen uppgradera med den uppgradering jag har liggande?

Det står så här på uppgraderings sidan jag kommer till på den länk jag fick i mailen när jag köpte den.

"Om du uppgraderar till Windows 8 måste datorn köra Windows 7, Windows Vista, Windows XP med Service Pack 3 (SP3), Windows 8 Release Preview, Windows 8 Consumer Preview eller Windows Developer Preview."

Har jag då förstått det rätt att jag kan installera Release Preview och sedan uppgradera?

//Buffaz

Permalänk
Medlem

De har gått ut sedan länge sedan. Nyckeln går dock fint att använda i fullversionen. I annat fall får du köpa en vanlig full-licens. Sök i forumet om du inte listar ut hur du använder det.

Permalänk
Medlem

Ok så jag kan bara ladda hem en win 8 iso och använda min produktnyckel i den?