OA . windows 7 premium fråga

Permalänk

OA . windows 7 premium fråga

Jag har en tom acer aspire burk med ett Windows 7 premium OA serienummer på sidan som jag vet inte används.

Kan jag sätta i vilka delar jag vill och använda det Windows 7 eller måste det vara likadana delar som satt i från början för att kunna aktivera Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Easy:

Jag har en tom acer aspire burk med ett Windows 7 premium OA serienummer på sidan som jag vet inte används.

Kan jag sätta i vilka delar jag vill och använda det Windows 7 eller måste det vara likadana delar som satt i från början för att kunna aktivera Windows.

Det måste vara samma moderkort även om man kan komma runt det också.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

ok, det gamla trasiga moderkortet sitter kvar, men om jag skaffar att likadant, går det använda resten av delar som man vill och sen kunna aktivera.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Njaaa.. Är den licensen aktiverad på ett moderkort "Måste" det vara samma moderkort vid omaktivering, alltså man kan fula till det.
Vad gäller SLP licens (Sådan som till 99.999%) används vid OEM-datorer så behövs lite andra grejer som normalt inte är tillgängligt.

Används det gamla kortet är det lugnt, du kan behöva ringa MS och få den omaktiverad men det är inga problem.