Internet stänger ner sig varje timme

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Internet stänger ner sig varje timme

Har uppgraderat min dator nyligen och har inte haft några problem med den. Men efter ca 2 veckor började klockan att sluta fungera. Windows tappar inte tiden utan den verkar pausas så fort jag öppnar ett program som körs i fullscreen, Säg att jag startar Photoshop kl 19.00 så är kl 19.00 även när jag avslutar Photoshop.Strax efter att detta började även internet att stänga av sig EXAKT varje timme, har tagit tid på det och det är på sekunden. Har testat att installera om drivrutinerna för nätverkskortet utan framgång.

Någon som vet vad detta kan bero på? Tror själv att det kan vara något med CMOS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av swe0killer:

Har uppgraderat min dator nyligen och har inte haft några problem med den. Men efter ca 2 veckor började klockan att sluta fungera. Windows tappar inte tiden utan den verkar pausas så fort jag öppnar ett program som körs i fullscreen, Säg att jag startar Photoshop kl 19.00 så är kl 19.00 även när jag avslutar Photoshop.Strax efter att detta började även internet att stänga av sig EXAKT varje timme, har tagit tid på det och det är på sekunden. Har testat att installera om drivrutinerna för nätverkskortet utan framgång.

Någon som vet vad detta kan bero på? Tror själv att det kan vara något med CMOS

Grattis! Du har en tidsmaskin!

Ny dator? Bytt CMOS batteriet?

Moderkort: MSI X79A-GD45 | Processor: Intel i7 3930K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i vattenkylning | Grafikkort: EVGA GTX 780 Ti Classified 3 GB SLI | RAM-Minnen: Corsair Vengeance 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Corsair GT 120 SSD | Nätagg: Fractal Design R3 Newton 1000W | Display: ASUS PG348Q + ASUS VG278HR 144 hz | Mus: SteelSeries RIVAL Headphones: Razer Tiamat 7.1 ASUS Strix DSP| Keyboard:Qpad Mekaniskt Cherry Red

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Testa byt cmos batteriet, Har varit med om skumma problem när det börjar ta slut.

Finns i affärer och välsorterade mackar.

Ryzen 1600X @ 4.3GHz https://valid.x86.fr/g5aaif | Gigabyte GA-AB350N WIFI | Hyperx Predator 3200MHz | Sandisk Ultra II 240GB + 500GB 850 Evo | Evga Gtx 1080 SC Gaming | XL2540 240Hz