Win 8.1 och segt Firefox

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jul 2003

Win 8.1 och segt Firefox

Någon som har 8.1 och upplever att Firefox är segt och att saker strular lite väl mycket?

Har en del sidor vars videoklipp inte kan spelas upp över huvud taget.
Har youtube-klipp där jag måste spola fram klippet för att det ska starta.
Jag upplever även att flikar tar längre att öppna och att allt överlag är mycket segare.

En hel del märkbara skillnader från Win 7.

Någon som har haft Win 8 tidigare som har haft några märkara problem efter en uppgradering till Win 8.1?
Sitter i funderingar att installera Win 8 istället och se om det funkar bättre.

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvängen
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av lucaz:

Någon som har 8.1 och upplever att Firefox är segt och att saker strular lite väl mycket?

Jag upplever även att flikar tar längre att öppna och att allt överlag är mycket segare.

Någon som har haft Win 8 tidigare som har haft några märkara problem efter en uppgradering till Win 8.1?

Jag hade detta problemet i Chrome, dock löste det sig igenom att ta bort Adblocker, vetn om du kör något sådant på MFF men prova utan isåfall..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av lucaz:

Saknade drivrutiner kanske?

Uppgraderingen 8.0 till 8.1 är en uppgradering till en helt ny Windowsversion, i princip en ny installation där dina inställningar lagts tillbaka.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jul 2003
Skrivet av evil penguin:

Saknade drivrutiner kanske?

Uppgraderingen 8.0 till 8.1 är en uppgradering till en helt ny Windowsversion, i princip en ny installation där dina inställningar lagts tillbaka.

Det är en ny installation av 8.1 ingen uppgradering.

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av lucaz:

Har du fått den senaste uppdateringen (v28) till FF? Har den gjort det sämre eller bättre? Har du några tillägg i FF?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av lucaz:

Samma frågeställning är ju relevant oavsett. Jag antog bara att det var en uppgradering eftersom du nämnde det.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jul 2003
Skrivet av evil penguin:

Samma frågeställning är ju relevant oavsett. Jag antog bara att det var en uppgradering eftersom du nämnde det.

Inte nödvändigtvis.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

För mig så är nu chrome blixtsnabbt, tidigare när jag hade W7 så var det firefox.

Verkar variera o_O

| Intel i5-4670K @4.0 w/ MSI Z87-G45 Gaming | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 970 1500/3500 | 8gb DDR3 Corsair Vengeance @ 1600mhz | EVGA G2 750w Nätagg 80+ Gold | Be Quiet Silent Base 800 Chassi | Kingston SSD Now! 120gb | Western Digital Black 7200rpm 500gb | Samsung 5400 2TB Green | PCI-E ljudkort köpes! Eller externt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jul 2003
Skrivet av waspen123:

För mig så är nu chrome blixtsnabbt, tidigare när jag hade W7 så var det firefox.

Verkar variera o_O

Ska ta och testa chrome och se om det är någon märkbar skillnad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av lucaz:

Jag har Win 8.1 och det är ingen skillnad mellan Win 7 och 8.1 för mig. Har Win 7 på stationära och det fungerar lika bra på båda. Kör Beta versionen av Firefox

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig