Behöver jag uppgradera BIOS för ASUS RAMPAGE IV BLACK EDITION med 4930K?

Permalänk
Inaktiv

Behöver jag uppgradera BIOS för ASUS RAMPAGE IV BLACK EDITION med 4930K?

Som titel lyder: behöver jag uppgradera BIOS för ASUS RAMPAGE IV BLACK EDITION med 4930K?

Citat:

OBS, levereras utan fläkt samt notera att det kan krävas BIOS/UEFI-uppdatering av ditt gamla s2011 moderkort för att få full kompabilitet med denna processor.

ASUS RAMPAGE IV BLACK EDITION kom väl ut 2013?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Inaktiv
Citat:
  • Why open a Web page will appear only flash video no sound?

  • What is SATA?

  • CPU Fan Error! Press F1 to resume

  • My OS is windows7, how to rotate the screen?

  • How to change the audio output from onboard audio.

  • After the computer is turned off, cpu fan continuous operation

  • How to add or modify the Windows 7 user password?

  • Add Windows 8.1 Pro Pack or Windows 8.1 Media Center Pack to your edition of Windows 8.1

  • I would like setup my PC automatically boots up by date & time. How do I setup?

  • My OS (OS: Operation System) is window8, how do I update flash player?

Vart hittar jag svaret?

Permalänk
Medlem

Klicka på knappen där det står CPU Support

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Precis. Man kan alltid gå in och titta CPU Support på mobo-tillverkarens hemsida om man är osäker! Där står även vilken BIOS-verison som behövs för att kunna köra vilken CPU, etc.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Inaktiv

Tack!

"Since Bios: 0208". Vilken BIOS är vanilla?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon217966:

Tack!

"Since Bios: 0208". Vilken BIOS är vanilla?

Det finns ingen vanilla, du får själv kolla vilken du har just nu med tex AIDA64 eller Speccy.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217966:

Tack!

"Since Bios: 0208". Vilken BIOS är vanilla?

Vilken BIOS-version ett moderkort levereras med beror vilken version som var aktuell när det gjordes. Du får således tanka ner CPU-Z eller liknande och kolla själv.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Jag skulle verkligen tro att det är lugnt.
4930k kom ut ganska långt innan Rampage Black edition (som släpptes typ precis innan årsskiftet har jag för mig?).

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H