Använda Anonine eller någon annan tjänst?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Sep 2012

Använda Anonine eller någon annan tjänst?

Tjenare där!

Det är så att det var ett bra tag sedan jag använde mig av en VPN-tjänsten, Anonine, som ska ändra om IP-adressen så att man t.ex. laddar ner "anonymt". Det jag undrar är om denna tjänst verkligen fungerar som den ska och skyddar IP-adressen och ifall det finns en bättre tjänst som antingen är gratis eller mindre avgift. Anonine kostar 39 kronor/månaden...
Skulle vara tacksam för svar snarast och tack i förväg!

/Davvarn

Chassi: Fractal Design R5 Black | CPU: Intel i7 3770K @ 4.5 GHz | Kylare: Corsair H80i GT | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Antec 620 W | RAM: Corsair Vengence 16GB 1600 MHz | MOBO: Asus P8Z77-V Pro
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Aug 2008

Stationär: i5-2500K@3.33 (Corsair H100) | GTX560@900/1800/4200 | 8GB Corsair Vengeance@1600MHz| SSD: Corsair Force GT 60GB x2 raid 0 | Ihoptryckt i ett BitFenix Prodigy | Debian Jessie

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av stukad_85:

Absolut uselt för nedladdning.

Det är segt att ens försöka surfa via det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Sep 2012

Ingen som har ett annat förslag, eller ska jag fortsätta med Anonine?

Chassi: Fractal Design R5 Black | CPU: Intel i7 3770K @ 4.5 GHz | Kylare: Corsair H80i GT | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Antec 620 W | RAM: Corsair Vengence 16GB 1600 MHz | MOBO: Asus P8Z77-V Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2013

Kör själv med en liknande VPN tjänst, Frågade en "expert" och enligt honom räcker VPN som skydd förutsatt att företaget som tar hand om din VPN inte lämnar ut uppgifter så troligtvis handlar det mer om företaget än själva tekniken.
Använd även om möjligt OpenVPN då den generella meningen tycks vara att det är säkrare än PPTP.

Mobo Asus X99-Deluxe CPU Intel 5930K @ 3,6Ghz Kylning Corsair H80i
RAM Crucial 32GB GPU MSI GTX 1080 ARMOR 8G + GTX 750 Ti 3GB
Lagring LSI 9361 RAID 0 med 4x Sandisk Ultra II 480Gb Skärmar BenQ XL2411T + Dell U3415W + LG 34UM65
Övrigt Corsair K60 (MX Red), Logitech G500, Logitech G27, Blue Yeti, Astro A50

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Sep 2012

Vad är det smartaste sättet att kolla ifall "programmet" håller vad det lovar med t.ex. krypterar datan? Så att man inte betalar för någonting som i själva verket inte fungerar... (Jag är inte så insatt med VPN...) Har använt Anonine förut men frågan är om det är lönlöst eller om det är någonting som verkligen fungerar...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Sep 2012

Hur bra är Hotspot Shield för nedladdnings-ändamål?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2008

Rekommenderar dig att surfa runt och läsa lite här:
http://www.school-of-privacy.com/vpn
Finns dessutom en hel del annat matnyttigt!

Vill du dra full nytta av den minskade exponeringen en VPN kan ge ska du ALLTID lusläsa leverantörernas finstilta. Du vill ha en leverantör som inte loggar IP eller sparar trafikdata. Kontrollera också i vilket land operatören verkar då detta styr vilka lagar de lyder under.
När det gäller betalning så ska du (som det står på länkad sida) använda någon form av icke spårbar betalning som t.ex bitcoin.