Använda Anonine eller någon annan tjänst?

Permalänk
Medlem

Använda Anonine eller någon annan tjänst?

Tjenare där!

Det är så att det var ett bra tag sedan jag använde mig av en VPN-tjänsten, Anonine, som ska ändra om IP-adressen så att man t.ex. laddar ner "anonymt". Det jag undrar är om denna tjänst verkligen fungerar som den ska och skyddar IP-adressen och ifall det finns en bättre tjänst som antingen är gratis eller mindre avgift. Anonine kostar 39 kronor/månaden...
Skulle vara tacksam för svar snarast och tack i förväg!

/Davvarn

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon122270:

Absolut uselt för nedladdning.

Det är segt att ens försöka surfa via det.

Permalänk
Medlem

Ingen som har ett annat förslag, eller ska jag fortsätta med Anonine?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Kör själv med en liknande VPN tjänst, Frågade en "expert" och enligt honom räcker VPN som skydd förutsatt att företaget som tar hand om din VPN inte lämnar ut uppgifter så troligtvis handlar det mer om företaget än själva tekniken.
Använd även om möjligt OpenVPN då den generella meningen tycks vara att det är säkrare än PPTP.

Visa signatur

Mobo Asus X99-Deluxe CPU Xeon E5-2670 v3 Kylning Corsair H80i
RAM Crucial 48GB GPU MSI GTX 1080 ARMOR 8G
Lagring LSI 9361 RAID 0 med 4x Sandisk Ultra II 480Gb
Skärmar Dell U3415W + LG 34UM65 & Level1Techs KVM.
Övrigt IBM Model M 1989, Logitech MX Master 2S, Modmic Wireless, HD800

Permalänk
Medlem

Vad är det smartaste sättet att kolla ifall "programmet" håller vad det lovar med t.ex. krypterar datan? Så att man inte betalar för någonting som i själva verket inte fungerar... (Jag är inte så insatt med VPN...) Har använt Anonine förut men frågan är om det är lönlöst eller om det är någonting som verkligen fungerar...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Hur bra är Hotspot Shield för nedladdnings-ändamål?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Rekommenderar dig att surfa runt och läsa lite här:
http://www.school-of-privacy.com/vpn
Finns dessutom en hel del annat matnyttigt!

Vill du dra full nytta av den minskade exponeringen en VPN kan ge ska du ALLTID lusläsa leverantörernas finstilta. Du vill ha en leverantör som inte loggar IP eller sparar trafikdata. Kontrollera också i vilket land operatören verkar då detta styr vilka lagar de lyder under.
När det gäller betalning så ska du (som det står på länkad sida) använda någon form av icke spårbar betalning som t.ex bitcoin.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB