Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2013

Ljud stängs av?

God eftermiddag.

Varje gång jag låser min Dator (w8) och går iväg toa dricka ect, så är ljudet mute på datorn, och är rätt irriterande när man lyssnar på musik, kollar på en livestream när ljudet e bort när man kommer tillbaka.

Fråga massor!

Chassi: Antec Eleven Hundred Moderkort: MSI Z87-S02 INET EDITION ATX CPU: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz GPU: Gigabyte GeForce GTX 770 4GB OC Windforce RAM: A-Data 2x4GB 1600MHz HDD: 1TB Seagate Barracuda SSD: Kingston SSD V300 120GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvängen
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av Laxen123:

God eftermiddag.

Varje gång jag låser min Dator (w8) och går iväg toa dricka ect, så är ljudet mute på datorn, och är rätt irriterande när man lyssnar på musik, kollar på en livestream när ljudet e bort när man kommer tillbaka.

Fråga massor!

Du kunde ju beskriva vad du HAR testat innan vi leker 20 frågor?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Aldhissla:

Du kunde ju beskriva vad du HAR testat innan vi leker 20 frågor?

Testat nvidias drivrutiner, kollat i bios (man vet aldrig), uppdaterat moderkortets drivrutiner (msi) kollat efter windows uppdateringar och skickat ett mail till microsoft (dom har inte svarat än).

Chassi: Antec Eleven Hundred Moderkort: MSI Z87-S02 INET EDITION ATX CPU: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz GPU: Gigabyte GeForce GTX 770 4GB OC Windforce RAM: A-Data 2x4GB 1600MHz HDD: 1TB Seagate Barracuda SSD: Kingston SSD V300 120GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvängen
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av Laxen123:

Testat nvidias drivrutiner, kollat i bios (man vet aldrig), uppdaterat moderkortets drivrutiner (msi) kollat efter windows uppdateringar och skickat ett mail till microsoft (dom har inte svarat än).

Har du provat å ta bort alla drivrutiner å kört utan några alls? Också testat å köra i windows felsäkert läge?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Maj 2012

Finns det ingen funktion som det gör i win 7 "tillåt andra program att ta full kontroll över denna enhet" ?

kontrollpanelen>Ljud>Uppspelning>Egenskaper>Avancerat

Chassie: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair GS800 MoBo: ASUS Sabertooth P67 CPU: Intel Core i5 2500K Mem: 16GB Corsair VengeanceLP 1600MHz GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H70Core

SSD/HDD: Corsair Force 3 SSD 120GB (System) / MX100 512GB (Lagring/Spel) 1TB WD (Backup)