Ny på win 8.1. Dumfrågor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen i norra Uppland!
Registrerad
Okt 2002

Ny på win 8.1. Dumfrågor.

Ber om ursäkt. Finns säkert svar, sökte men fann ej. Jag är kass.

Har ett antal frågor men den första är.

Hur gör jag för att få datorn att boota direkt till skrivbordet?

Andra.

Hur gör jag till exempel för att lägga cmd som genväg på skrivbordet?

Fractal Design Define R4: ASUS Z87-A: Intel Core i7 4770K: Noctua NH-D14: ASUS GTX Titan Black: Team Group Zeus 16GB (2 x 8GB) 1600MHz - Blå: Samsung 840 EVO SATA III 2,5" SSD 120GB: Samsung EVO 840 PRO SATA III 2,5" SSD 256 GB: Western Digital Caviar Green 2TB 64 MB: ASUS DRW-24F1ST DVD±R/RW SATA Svart: Corsair Power Supply 750W CX Builder Series 80+: ASUS PB278Q: Windows 8.1 Svensk 64.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

1. http://www.cnet.com/videos/boot-directly-to-the-desktop-in-wi...

2. Det ska vara att bara söka efter cmd, och högerklicka på den , sen skapa genväg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvängen
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av Beginner:

Andra.

Först, skaffa denna: http://www.iobit.com/iobitstartmenu8.php

gratis windows meny enl klassiska läget

för det andra, gå till skrivbordet. Högerklicka på aktivitetsfältet. Under fliken "navigering" hitter du det du söker efter

för det tredje, en cmd genväg blir mycket enklare å skapa när du har den klassiska menyn, så fortsätt enl tips ett.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003

Äh, bonzaitraed hann före
7tutorials verkar vara en rätt bra site också: http://www.7tutorials.com/7-ways-launch-command-prompt-window...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2010

1. Högerklicka på taskbar när du är i skrivbordsläge, gå till Navigationsfliken, välj alternativet att gå till Skrivbord vid uppstart.
2. Du kan nå cmd direkt genom att högerklicka på startknappen, där finns alternativet att starta som användare eller admin.
2b. Öppna utfortskaren gå till: C:\Windows\System32, högerklicka cmd.exe och välj skapa genväg.

CPU: Core i7-7700k @ 4GHz Cooling: Noctua NH-D14 MB: Asus ROG STRIX Z270H Ram: Corsair 16GB DDR4 3000MHz GPU: KFA2 NVIDIA GeForce GTX 1080 EXOC SSD: Samsung 830 Pro 512Gb / Kingston SSD 128Gb / Corsair Force 3 120Gb HDD:Seagate Barracuda 500GB, Seagate Barracuda 2TB Audio: Creative Sound Blaster Z Case: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design 1000W OS: Windows 10 x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen i norra Uppland!
Registrerad
Okt 2002

Supertack för svar!!

Sitter nu och försöker flytta över spel från gamla Bettan till nya Bettan.

Jiiiiizuz vilket hjärnsläpp jag har! "Taskbar"? Skäms att fråga en självklar sak men min hjärna har uppenbart dött nu! :/

Fractal Design Define R4: ASUS Z87-A: Intel Core i7 4770K: Noctua NH-D14: ASUS GTX Titan Black: Team Group Zeus 16GB (2 x 8GB) 1600MHz - Blå: Samsung 840 EVO SATA III 2,5" SSD 120GB: Samsung EVO 840 PRO SATA III 2,5" SSD 256 GB: Western Digital Caviar Green 2TB 64 MB: ASUS DRW-24F1ST DVD±R/RW SATA Svart: Corsair Power Supply 750W CX Builder Series 80+: ASUS PB278Q: Windows 8.1 Svensk 64.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvängen
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av Beginner:

Supertack för svar!!

Sitter nu och försöker flytta över spel från gamla Bettan till nya Bettan.

Jiiiiizuz vilket hjärnsläpp jag har! "Taskbar"? Skäms att fråga en självklar sak men min hjärna har uppenbart dött nu! :/

http://postimg.org/image/6ldnqul1p/full/

Jag är för snäll, borde ha sagt googla.. snälla, prova använda google nästagång XD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Рос&#10
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Aldhissla:

http://postimg.org/image/6ldnqul1p/full/

Jag är för snäll, borde ha sagt googla.. snälla, prova använda google nästagång XD

Nu har jag googlat lite.. Men är det verkligen så att jag inte kan logga ut från Skype om jag en gång har loggat in, och anslutit mitt MS-konto till Skype?

Det verkar helt sjuk..

Edit:Googlade inte till räckligt. men det verkar inte ens som att det går att avinstallera skiten för modern UI, och installera det som ett vanligt program heller.. Vad i heelvete.. Så nu måste jag göra en ny lokal användare för att för att ha möjligheten att logga ut från min användare. Piss skype.

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Jag tycker inte du skall pilla in startmenyn från Win7 via tredjepartsprogram (om du nu inte absolut vill ha en) utan istället skapa din egen i ModernUI.

Skrivet av Carlj:

Nu har jag googlat lite.. Men är det verkligen så att jag inte kan logga ut från Skype om jag en gång har loggat in, och anslutit mitt MS-konto till Skype?

Det verkar helt sjuk..

Jag avinstallerade Skype Win8.1 helt enkelt för att den suger fatalt mycket. Desktopversionen är bättre på alla plan plus att du slipper popups hela tiden från ModernUI versionen (som man antagligen inte kan logga ut ifrån, nej). Iofs kanske det går att tvångsavsluta den i Aktivitetshanteraren? Men det måste man göra varje gång man sätter på datorn.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer XB270HU]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Рос&#10
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Mocka:

Jag tycker inte du skall pilla in startmenyn från Win7 via tredjepartsprogram (om du nu inte absolut vill ha en) utan istället skapa din egen i ModernUI.

Jag avinstallerade Skype Win8.1 helt enkelt för att den suger fatalt mycket. Desktopversionen är bättre på alla plan plus att du slipper popups hela tiden från ModernUI versionen (som man antagligen inte kan logga ut ifrån, nej). Iofs kanske det går att tvångsavsluta den i Aktivitetshanteraren? Men det måste man göra varje gång man sätter på datorn.

Nu sitter jag inte vid min dator, så jag har inte testat. Men det första jag hittade om att avinstallera modernUI var att det skulle vara krånglit. Var hittar jag desktopversionen?

I såfall ska det göras direkt.

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av Beginner:

Andra.

Kolla mitt inlägg här får du lite tipps

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av Carlj:

Nu sitter jag inte vid min dator, så jag har inte testat. Men det första jag hittade om att avinstallera modernUI var att det skulle vara krånglit. Var hittar jag desktopversionen?

Jag tog bort win 8 skypen direkt jag med. Så jävla kass.

Den vanliga är bara att ladda hem som vanligt på www.skype.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Рос&#10
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av bonzaitraed:

Jag tog bort win 8 skypen direkt jag med. Så jävla kass.

Den vanliga är bara att ladda hem som vanligt på www.skype.com

Ok, det dök inte upp där sist jag var där och rota runt. Kan bero på att jag skype var installerat i modernUI. Tack för alla svar!

Nu ska jag sluta dra tråden offt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

När du startar datorn så är det ju bara att trycka desktop, klart.. behöver aldrig mer vara inne i den menyn xD sen söka är ju bara att hålla muspekaren längst upp i kanten och "search"

Ser inte poängen med alla dessa program

| Intel i5-4670K @4.0 w/ MSI Z87-G45 Gaming | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 970 1500/3500 | 8gb DDR3 Corsair Vengeance @ 1600mhz | EVGA G2 750w Nätagg 80+ Gold | Be Quiet Silent Base 800 Chassi | Kingston SSD Now! 120gb | Western Digital Black 7200rpm 500gb | Samsung 5400 2TB Green | PCI-E ljudkort köpes! Eller externt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2004

Pissenkelt att avinstallera Skype från ModernUI?

Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Carlj:

Jag högerklickade bara på appen i ModernUI (klicka på nedåtpilen om du inte har den på startskärmen) och valde "Avinstallera". Hur lätt som helst

Desktopversionen finns på http://www.skype.com/sv/download-skype/skype-for-computer/

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer XB270HU]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen i norra Uppland!
Registrerad
Okt 2002

Tack för svar. Hann inte testa. Fick gröna rutor överallt och sen blev allt svart. Sprillans ny dator.

Ska ner till Alina med burken snart. Har en tråd i grafik/Geforce om detta.

Ska testa när allt fungerar. Hann få upp genväg till cmd iallafall. Tack för den.