Passar denna tornkylare utan att slå i ramminnen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

Passar denna tornkylare utan att slå i ramminnen

Jag tänkte skaffa denna kylare, är det ett bra val? Om ja, kommer det passa mitt Maximus VI Hero utan att slå i grafikkort eller ramminnen? Har dessa ramminnen

Stationär PC: Chassi: Nexus Prominent 9 ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz, OC till 4.4 GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB PSU: Corsair 650 TX V2. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av jnsson:

Jag tänkte skaffa denna kylare, är det ett bra val? Om ja, kommer det passa mitt Maximus VI Hero utan att slå i grafikkort eller ramminnen? Har dessa ramminnen

http://www.noctua.at/main.php?show=compatibility_gen&products...

Angående RAM-minnena så är de av lågprofil så det finns inte en enda kylare på marknaden som kommer att ta i dem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Casgar:

Angående RAM-minnena så är de av lågprofil så det finns inte en enda kylare på marknaden som kommer att ta i dem.

Se där, trodde inte att mina ramminnen var lågprofil, det var trevligt att höra! Såg också att mitt moderkort hade inga kommentarer. Om jag säger så här då, är det en bra kylare eller finns det någon bättre kylare för 550?

Stationär PC: Chassi: Nexus Prominent 9 ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz, OC till 4.4 GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB PSU: Corsair 650 TX V2. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004

Det där är väl standardprofil RAM? (jämför med samma modell i VLP)

Iallafall: kylaren än så platt så minnena ska normalt få plats utan att komma ivägen för fläkten, plus att kylaren klarar minnen med en höjd upp till ca 40mm, vilket inte ska vara några problem med höjden på standardminnen.

if only i had an enemy
bigger than my apathy
I could have won

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Casgar:

Det är standar ram-minnen, dessa är lowprofile:

Bild

Processor:Intel 3770k @ 4.3Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus Geforce 670 Direct CUII, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 4gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Ljudkort Xonar DGX, Kylare Corsair H100i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Roger W:

Det där är väl standardprofil RAM? (jämför med samma modell i VLP)

Iallafall: kylaren än så platt så minnena ska normalt få plats utan att komma ivägen för fläkten, plus att kylaren klarar minnen med en höjd upp till ca 40mm, vilket inte ska vara några problem med höjden på standardminnen.

Lågprofil är den nya benämningen på standardprofil, alltså utan flänsar på höjden.

Skrivet av Marcsmen:

Det är standar ram-minnen, dessa är lowprofile:

Bild

Det där är VLP, very low profile, vilket även syns på bilden. På VLP är PCBn krympt på höjden, vilket den inte är på LP.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
Phenom II X4 965@3900MHz (Sommarklock)
GTX 760@1111MHz

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av jnsson:

Se där, trodde inte att mina ramminnen var lågprofil, det var trevligt att höra! Såg också att mitt moderkort hade inga kommentarer. Om jag säger så här då, är det en bra kylare eller finns det någon bättre kylare för 550?

Om det inte står något och det är en grön bock bredvid så är det bara att tuta och köra.

Och jag har svårt att tro att det finns en bättre luftkylare för det priset. På sin höjd likvärdig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Casgar:

Om det inte står något och det är en grön bock bredvid så är det bara att tuta och köra.

Och jag har svårt att tro att det finns en bättre luftkylare för det priset. På sin höjd likvärdig.

Bättre fast billigare då?