Windows 8 One Drive sellektiv synk

Permalänk
Avstängd

Windows 8 One Drive sellektiv synk

Måste ha råkat spara en stor fil i någon av Skydrive mapparna från jobbet som nu laddats upp. Katastrof för mig då nu redan halva mitt mobila bredband är uppätet i början på månaden pga OneDrive. Är inte så bra på engelska med sök på datatermer på engelska så hittade inget på Google.

Men det måste ju finnas något sätt att kunna se vilken fil i OneDrive det är som laddas ner till datorn och ta bort den.
Eller en historikfunktion?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Måste ha råkat spara en stor fil i någon av Skydrive mapparna från jobbet som nu laddats upp. Katastrof för mig då nu redan halva mitt mobila bredband är uppätet i början på månaden pga OneDrive. Är inte så bra på engelska med sök på datatermer på engelska så hittade inget på Google.

Men det måste ju finnas något sätt att kunna se vilken fil i OneDrive det är som laddas ner till datorn och ta bort den.
Eller en historikfunktion?

Gå in på jobbet och sortera alla filer i OneDrive efter storlek, så ska du nog se att du hittar boven!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Avstängd

Tyvärr har jag några filer i samma storlek och hemma har OneDrive sugit åt sig det mesta data från kvoten nu. Får köpa nytt men känns som bortkastade pengar. Borde ju visas i OneDrive som i Dropbox vilka filer som synkas och man kan stoppa dem. Kommer föreslå att vi på jobbet överger OneDrive helt.

Permalänk
Master of Overkill

Du ska överge Ondrive när du har WP8 telefon känns väldigt osmart.

Du behöver bara ej tillåta överförning av filer via 3G / 4G Nät och bara via Wifi.

Eller tvinga ladda upp själv så kör jag mina kollegorna med WP8 telefonerna.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

Tja, kör med router med 4G. Får fiber någon gång i år. Skulle varit december 2013 men är försenat. DE-Teknik har visst mycket att klaga på men få vet vad.

Permalänk
Avstängd

Rätt farligt att använda molnlagring när man bara har möjligheten till mobilt bredband med snåla datakvoter. Men har nu satt mappar med stora filer i läget "Spara endast online" annars så äter de upp data när de först ska skickas upp, sedan ner till en annan dator och ytterligare en till.

Permalänk
Avstängd

Ominstallerade datorn för att Store ballade helt ur. Har nu One Drive online bara därför att Microsoft har ju helt tappat fattningen. Enda ställer jag kan synkronisera på är mappen i Användare på C som är en SSD jag är rädd om utrymmet på. Det går inte längre att ändra vart mappen ska ligga. Jag vill ha den på min lagringsdisk!

Har nu försökt lösa problemet. Är inte riktig säker på vart mappen på datorn finns. Troligen ligger den i användare skrivbord. Har i alla fall tappat kontrollen fullt och detta drenerar data vilket kommer bli dyrt för mig. Informationen på Microsofts hemsida är obefintlig.

Permalänk
Skrivet av johnjensen:

Ominstallerade datorn för att Store ballade helt ur. Har nu One Drive online bara därför att Microsoft har ju helt tappat fattningen. Enda ställer jag kan synkronisera på är mappen i Användare på C som är en SSD jag är rädd om utrymmet på. Det går inte längre att ändra vart mappen ska ligga. Jag vill ha den på min lagringsdisk!

Går utmärkt att ändra vart du vill ha den. Det är bara att högerklicka på OneDrive, välja egenskaper, plats, flytta. Precis som alla andra bibliotek.
Done.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd

Fungerade och allt lade sig i rätt mapp där uppdaterade filer redan fanns. Lite synd att jag inte tänkte på det direkt efter ominstallationen. OneDrive har automatiskt legat och synkat några dagar och har nu bara 5 GB kvar av mina 80 GB på abonnemanget så får köpa till data.

EDIT 2015-07-27 (2 dagar kvar till W10 släppet)

Hehe, har haft fiber ett år nu och då spelar datan ingen roll.