Permalänk
Medlem

Köpa guld

Hej!

Började just lira diablo 3 för typ 3 dagar sen. Så detta kanske är en dum fråga. Men det verkar finnas siter där man kan köpa guld till spelet, funkar det? Kan man få kontot avstängt lr är det fusk?

Ja lirar bara singleplayer och tänkte mest att man kan uppgradera juveleraren och smeden o sånt..

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bobani:

Hej!

Började just lira diablo 3 för typ 3 dagar sen. Så detta kanske är en dum fråga. Men det verkar finnas siter där man kan köpa guld till spelet, funkar det? Kan man få kontot avstängt lr är det fusk?

Ja lirar bara singleplayer och tänkte mest att man kan uppgradera juveleraren och smeden o sånt..

Funkar inte. Guldet är knutet till kontot och kan inte flyttas mellan konton längre.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Men hur lite tid har du om du inte kan farma guld? med det nya svårighetssystemet får du ihop guld på nolltid.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Men hur lite tid har du om du inte kan farma guld? med det nya svårighetssystemet får du ihop guld på nolltid.

Tycker nog att guldet går ut snabbare än det kommer in, ligger personligen på -90 miljoner guld sedan ROS släpptes och då farmar jag T1-T3 utan att dö så har inga repaircosts hela tiden heller.
Visst får man ihop guld snabbt men inte tillräckligt för de droprates som det är idag på legendaries.
Visst kan man skippa att rerolla items och uppgradera sina gems men då har du å andra sidan inget behov av guld heller.

För det som TS verkar vilja ha guld till dock så får man tillräckligt genom att bara spela igenom kampanjen en gång.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Tycker nog att guldet går ut snabbare än det kommer in, ligger personligen på -90 miljoner guld sedan ROS släpptes och då farmar jag T1-T3 utan att dö så har inga repaircosts hela tiden heller.
Visst får man ihop guld snabbt men inte tillräckligt för de droprates som det är idag på legendaries.
Visst kan man skippa att rerolla items och uppgradera sina gems men då har du å andra sidan inget behov av guld heller.

För det som TS verkar vilja ha guld till dock så får man tillräckligt genom att bara spela igenom kampanjen en gång.

Jo men det är en del av spelandet tycker jag. Fattar inte denna veka spelgenerationen där folk vill köpa sin framgång. Pay to win är bara fegt och har en mer negativ ton än en positiv. Har man köpt bra gear - so what? Har man spelat ihop det själv så betyder det något!

Är man bra spelare så kan man springa igenom acterna på högre svårighetsgrad och därmed tjäna ihop guld snabbt till vad man nu behöver. Visst kostar det mer på lvl 70 men om det inte var dyrt där så hade det inte varit värt ett skit

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Jo men det är en del av spelandet tycker jag. Fattar inte denna veka spelgenerationen där folk vill köpa sin framgång. Pay to win är bara fegt och har en mer negativ ton än en positiv. Har man köpt bra gear - so what? Har man spelat ihop det själv så betyder det något!

Är man bra spelare så kan man springa igenom acterna på högre svårighetsgrad och därmed tjäna ihop guld snabbt till vad man nu behöver. Visst kostar det mer på lvl 70 men om det inte var dyrt där så hade det inte varit värt ett skit

Du får gärna dela med dig några tips på goldfarm, ligger atm på 1.5m/h~ och det räcker ingenstans.

Efter ett tag börjar rerolls på items kosta flera miljoner, blir fint att farma guld för att rerolla items

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur folk gör!
Jag är en bit in på act 2.. Level 33 om ja minns rätt.. Jag kanske har dragit in totalt..under heela spelets gång alltså...runt 100.000-120.000...
När folk snackar miljonbelopp fattar ja inte hur dom gör..

Ja menade inte från konto till konto..utan från en sida.. Funkar inte det? Hur kan dom då sälja det? :-/

Jag hpller för övrigt med om det där med köpa sig vinst, men gör man bara single-player så är det ju upp till mig o spela ett spel jag själv har köpt, hur jag vill..lr?
Inte direkt att jag är i den åldern då jag sitter o skryter om det på nätet.,

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Skrivet av bobani:

Jag fattar inte hur folk gör!
Jag är en bit in på act 2.. Level 33 om ja minns rätt.. Jag kanske har dragit in totalt..under heela spelets gång alltså...runt 100.000-120.000...
När folk snackar miljonbelopp fattar ja inte hur dom gör..

Ja menade inte från konto till konto..utan från en sida.. Funkar inte det? Hur kan dom då sälja det? :-/

Jag hpller för övrigt med om det där med köpa sig vinst, men gör man bara single-player så är det ju upp till mig o spela ett spel jag själv har köpt, hur jag vill..lr?
Inte direkt att jag är i den åldern då jag sitter o skryter om det på nätet.,

Man behöver komma upp en bit för att få mycket guld, helst lvl 70.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobani:

Jag fattar inte hur folk gör!
Jag är en bit in på act 2.. Level 33 om ja minns rätt.. Jag kanske har dragit in totalt..under heela spelets gång alltså...runt 100.000-120.000...
När folk snackar miljonbelopp fattar ja inte hur dom gör..

Ja menade inte från konto till konto..utan från en sida.. Funkar inte det? Hur kan dom då sälja det? :-/

Jag hpller för övrigt med om det där med köpa sig vinst, men gör man bara single-player så är det ju upp till mig o spela ett spel jag själv har köpt, hur jag vill..lr?
Inte direkt att jag är i den åldern då jag sitter o skryter om det på nätet.,

Du kan ju börja med att köra på svårare svårighetsgrad, sen kan du plocka upp allt som är rare och högre och sälja när du är i byn, det ger lite extra när man inte har maxat sin karaktär. Som sagt man får mer pengar när man är på lvl 60 och 70(beroende på om man äger expansionen.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Köp ett nytt konto utan RoS.
Där har du möjlighet att fortfarande köpa guld. Köp på dig en massa.
Sen slår du ihop det kontot med ditt befintliga. PANG massa guld.
Borde gå?

Dock en dyr väg att gå.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Om man är lvl 70 och farmar på Hard eller Expert eller vadsomhelst och plockar upp och säljer allt samt gör bounties så får man in extremt mycket pengar. Jag är inte den som rerollar stats och fixar gems just nu så att dra in en miljon på två timmar är högst möjligt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av drotz2000:

Köp ett nytt konto utan RoS.
Där har du möjlighet att fortfarande köpa guld. Köp på dig en massa.
Sen slår du ihop det kontot med ditt befintliga. PANG massa guld.
Borde gå?

Dock en dyr väg att gå.

Det är inte möjligt att trada guld i vanliga D3 heller så vitt jag vet?
Den möjligheten försvann i patch 2.0 om de inte lagt tillbaka det när ROS kom.

Skrivet av Mocka:

Om man är lvl 70 och farmar på Hard eller Expert eller vadsomhelst och plockar upp och säljer allt samt gör bounties så får man in extremt mycket pengar. Jag är inte den som rerollar stats och fixar gems just nu så att dra in en miljon på två timmar är högst möjligt.

När du väl börjat rolla items och uppa gems så kommer du svära över det låga guldflödet om du inte sitter på en stor hög med guld sen tidigare.
Jag har bara idag gjort av med över 20 miljoner på rerolls och jag är inte klar, har dock slut på Forgotten Souls så måste farma nån timme så man får ihop ett gäng till för att spendera ytterligare en massa guld
Jag drar lätt in över en miljon per timme men det är på tok för lite mot vad man behöver för att utveckla sin gear om man inte har extrem tur med rullningar.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av drotz2000:

Köp ett nytt konto utan RoS.
Där har du möjlighet att fortfarande köpa guld. Köp på dig en massa.
Sen slår du ihop det kontot med ditt befintliga. PANG massa guld.
Borde gå?

Dock en dyr väg att gå.

Det går inte. Du kunde inte trejda guld precis innan RoS släpptes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Om man är lvl 70 och farmar på Hard eller Expert eller vadsomhelst och plockar upp och säljer allt samt gör bounties så får man in extremt mycket pengar. Jag är inte den som rerollar stats och fixar gems just nu så att dra in en miljon på två timmar är högst möjligt.

Prova fixa gems och rerolla items och säg det där igen.
Några miljoner är borta på sekunder.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Farma zoltan kulle t.ex.

* Ställ questen på the black soulstone.
* Döda kulle och loota guld och items
* Ta black soulstone få massa exp.
* Townportal, completa quest och få exp och gold.

Många miljoner per timme, och med lite tur några legendaries.
Specca med massor av starka cooldownskills för att döda snabbt, dom är resettade nästa gång du kommer in iaf.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobani:

Jag fattar inte hur folk gör!
Jag är en bit in på act 2.. Level 33 om ja minns rätt.. Jag kanske har dragit in totalt..under heela spelets gång alltså...runt 100.000-120.000...
När folk snackar miljonbelopp fattar ja inte hur dom gör..

Ja menade inte från konto till konto..utan från en sida.. Funkar inte det? Hur kan dom då sälja det? :-/

Jag hpller för övrigt med om det där med köpa sig vinst, men gör man bara single-player så är det ju upp till mig o spela ett spel jag själv har köpt, hur jag vill..lr?
Inte direkt att jag är i den åldern då jag sitter o skryter om det på nätet.,

Sidorna finns kvar från när det gick att köpa, vilket det inte längre går.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Prova fixa gems och rerolla items och säg det där igen.
Några miljoner är borta på sekunder.

Men jag nämnde ju att jag inte rerollar items eller fixar gems Dock vet jag att det kostar då jag testat att rerolla lite stats (brukar ta 10 gånger innan man får det man vill ha).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Okej, då är jag med.
Jag vill helt köra hela spelet på normal första gången, har aldrig spelat denna typ av spel tidigare.
Nästa gång ja börjar om spelet, kommer ja då kunna ha min gubbe från denna omgång? Så om ja kommer upp till, säg 50lvl, kommer den börja på lvl50 nästa gång? Även om det är så att fienderna här tuffare beroende på level man har är det ju kul o lira när man kan köra lite coola trix

En annan fråga, är som sagt lvl33 o börja just på act 2, kan ja köra sånna där rift-grejjer o separata quests, lr måste ja spela lite till först?

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Ja du behåller alltid din level/gear, men olika svårighetsgrader ger olika med nivå exp, gear etc.
När du väl klarat av spelet kan du hoppa som du vill mellan olika areor så läge du inte kör reset på questen, då måste du spela igenom spelet som vanligt igen så att säga.

Föra att köra bounty/rift måste du klara spelet, alternativt gå med i en grupp som kör bountys/rifts.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

Ok, tack! Då är ja med lite bättre!

Ngr tips på o dra in pengar o xp nu då? För det är ju som sagt väldigt skralt i plånboken

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobani:

Ok, tack! Då är ja med lite bättre!

Ngr tips på o dra in pengar o xp nu då? För det är ju som sagt väldigt skralt i plånboken

Ska jag upprepa det jag skrev tidigare? Nåväl...

Skrivet av hersses:

Du kan ju börja med att köra på svårare svårighetsgrad, sen kan du plocka upp allt som är rare och högre och sälja när du är i byn, det ger lite extra när man inte har maxat sin karaktär. Som sagt man får mer pengar när man är på lvl 60 och 70(beroende på om man äger expansionen.

I diablo III är normal inte normal, det är mer easy om vi ska vara rättvisa. Hard är mer normal, expert är svårt, master är jobbigt och de olika torment är mer realistiskt Med tanke på dropen numera så är det inte svårt att köra hard även om man inte är van så jag tycker du kan testa det och se hur det går

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Ehm, okej en ny noob-fråga..

Jag har spelat förbi zoltan Kulle- questet nu, första gången på hard (fan va ja dog direkt när ja bytt till hard..) men hur gör man ifall man vill spela om det questet? Måste man ha spelat igenom hela spelet en gång, lr kan jag spela om det questet nu på en gång? Och isånnafall, hur gör jag det?

Som ni märker är jag rätt ny på denna typ av spel

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobani:

Ehm, okej en ny noob-fråga..

Jag har spelat förbi zoltan Kulle- questet nu, första gången på hard (fan va ja dog direkt när ja bytt till hard..) men hur gör man ifall man vill spela om det questet? Måste man ha spelat igenom hela spelet en gång, lr kan jag spela om det questet nu på en gång? Och isånnafall, hur gör jag det?

Som ni märker är jag rätt ny på denna typ av spel

Dom quest du har gjort, kan du göra om. När du startar spelet och ser din figur, så har du en knapp där det står gamesettings, om du trycket på det, så kan så kan du välja vilket quest du vill starta. Och även där kan du välja svårighetsgrad. Om du är inne i spelet, så kan du trycka på esc och välja leave game, då kommer du till din figurs sida, och kan välja game settings, och välja vilket quest du vill gå till.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Okej! Tack

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Förresten!
Går det att spara olika builds för samma karaktär i spelet?
Typ att man kan ha två olika uppsättningar som man genom enkel väg kan switcha emellan..lr måste man då komma ihåg dom?

Och får man ngt speciellt om man salvagar legendary vapen? Jag har en kass båge som är rätt långt under min nivå..det är väl inget o spara på antar ja, så vad är mest gynnsamt, salvage eller sälja?
Återigen, tack för all hjälp!

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk

Eller så får man helt enkelt skippa i o rerolla ALLA items man får, har du något "kasst" som du upgradera med något annat "kasst" så är det ju inte så menlingsfullt att rerolla, men om man får något awesome, så är det än smart ide att rerolla så klart.
Detta gäller ju bara om man har ont om guld så klart

Är du inte max-level så är det meningslöst att rerolla stats imo, du kommer byta ut det snart ändå. Väldigt få items du har en lång stund pre-max-level
Upgradera gems / smith / jewelcraft etc gör du när du kan och lust, ingen stress imo

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bobani:

Förresten!
Går det att spara olika builds för samma karaktär i spelet?
Typ att man kan ha två olika uppsättningar som man genom enkel väg kan switcha emellan..lr måste man då komma ihåg dom?

Och får man ngt speciellt om man salvagar legendary vapen? Jag har en kass båge som är rätt långt under min nivå..det är väl inget o spara på antar ja, så vad är mest gynnsamt, salvage eller sälja?
Återigen, tack för all hjälp!

Kan inte spara builds vad jag vet.

Yes, du får något speciellt när du tar salvage på en unik pryl. Fiery brimstone får du på items upp till och med lvl 60. Items med högre lvl ger forgotten souls. Absolut att föredra salvage framför sälj på unika prylar.

Skrivet av Christoffer1989:

Eller så får man helt enkelt skippa i o rerolla ALLA items man får, har du något "kasst" som du upgradera med något annat "kasst" så är det ju inte så menlingsfullt att rerolla, men om man får något awesome, så är det än smart ide att rerolla så klart.
Detta gäller ju bara om man har ont om guld så klart

Är du inte max-level så är det meningslöst att rerolla stats imo, du kommer byta ut det snart ändå. Väldigt få items du har en lång stund pre-max-level
Upgradera gems / smith / jewelcraft etc gör du när du kan och lust, ingen stress imo

Han har inte kommit till act 5 ännu så han kan inte rerolla ännu. Uteslutet so far ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Jag säljer allt som jag inte använder som är lvl 60 eller lägre, men gör salvage på dom som är över 60. Ser ingen större mening att crafta grejer för annat än max level. Men vissa grejer med lägre level kan man ju spara och använda om man levlar en annan figur.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

thanks guys!

en fråga till
om man lirar om vissa quests bara... och sen vill ta upp storyn på den punkt man var innan man gick tillbaka, funkar det eller måste man spela sig fram till den punkten igen?

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Skrivet av bobani:

thanks guys!

en fråga till
om man lirar om vissa quests bara... och sen vill ta upp storyn på den punkt man var innan man gick tillbaka, funkar det eller måste man spela sig fram till den punkten igen?

Har du klarat en quest så kan du alltid hoppa fram till den igen, men om du avbryter mitt i questen så kan du inte hoppa tillbax mitt i questen om man säger, utan du får börja om questen isf

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod