Windows 8.1 Startmenyn är tillbaka

Permalänk
Medlem

Windows 8.1 Startmenyn är tillbaka

Conference just nu och de visar nya startmenyn
Ingen info om ännu när det kommer, Update 1 är släppt nu iaf!
vad tror ni? kommer den att duga?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Ser ju riktigt nice ut

Permalänk
Medlem

Jag blev just intresserad av W8 för första gången.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Så här skulle det varit den första gången de visade Windows 8!

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att detta är testat och fungerar bra när Windows 9 lanseras då byter även jag operativsystem.

Och som alla kan se i detta diagram så måste Microsoft göra något för att bryta nuvarande trend

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Gött. Skulle köpa 6 licenser men ville inte ha 8.1 som det ser ut idag. Nu blir det en snabb titt sedan antagligen beställa.

Permalänk
Medlem

Jag tror de ljuger. Diverse självutnämnda experter här på forumet har ju varit stensäkra på att Startmenyn aldrig skulle komma tillbaka

Det ser bra ut.. Nu kan det bli Windows 8. Men jag avvaktar till det är färdigt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Är just dessa fula fyrkanter jag ogillar med Windows 8, inte startmenyns vara eller icke vara, så för mig blev Windows 8 ännu mer ointressant än det var förut.
Förr eller senare får man anmana det, men kommer att twekas en hel del, förhoppningsvis kommer Start8 eller nån av övriga fungera även på framtida Windows, + att man får använda Windows 7 explorer och kanske nått mer för att återställa det som Microsoft ställt till med.

Modern UI appar är också för mig totalt ointressant, så blir nöjd först när man kan göra Windows kemiskt rent från det.
Får gärna finns som option dock, på en mindre surfplatta kan det vara i viss mån användbart.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Jag ser fortfarande ingen anledning att byta ut Windows 7. Ser ingenting med Windows 8 som motiverar ett byte. Det är fortfarande en nedgradering UI-mässigt, och Win8 har inga nya funktioner jag vill ha.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Jag ser fortfarande ingen anledning att byta ut Windows 7. Ser ingenting med Windows 8 som motiverar ett byte. Det är fortfarande en nedgradering UI-mässigt, och Win8 har inga nya funktioner jag vill ha.

Det jag gillar mest med Windows 8 är UIt, mycket snyggare än Windows 7.

Den här nya startmenyn är gudomlig. Kör Start8 atm men kommer avinstallera för att köra den nya ist.