Program för att ordna flera andra program i Rutnät - W7

Permalänk
Medlem

Program för att ordna flera andra program i Rutnät - W7

Mitt problem är följande: Jag har en 19" skärm ståendes lite avsides på vilken jag har program som Quassel, Skype, HW Monitor, Thunderbird - program jag inte tittar på så ofta helt enkelt. Emellertid är skärmen ganska liten och står en bit bort varför jag har lite svårt att se vad som händer i alla program när de ligger bredvid varandra.

Vad jag är på jakt efter är: Ett sätt att placera n stycken program i ett rutnät så jag kan se alla programmen samtidigt. Om jag upptäcker att det har hänt något i ett av programmen vill jag att programmet ska maximeras på skärmen när jag aktiverar det genom att till exempel tabba till det eller trycka på det. När jag sedan avaktiverar programmet (tabbar ifrån det eller markerar ett program på en annan skärm) skall det återgå till att vara en del av rutnätet.

Är det någon som vet om det existerar ett program som gör detta? Jag kan tänka mig två sätt som detta kan lösas:

1. Programmet startas och maximeras på den skärm man vill använda. Sedan startar man alla program och drar dem ett efter ett till skärmen (programmet) som sedan anpassar sig så att varje ruta tar upp lika stor del av skärmen.

2. Programmet startas och man får här välja vilka program som skall ingå i layouten varefter de startas och placeras på skärmen.

Tack på förhand!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Avstängd

Fungerar det inte med de inbyggda funktionerna? Högerklick på aktivitetsfältet, Visa fönster sida vid sida. För att maximera ett så dubbelklickar du på titelfältet och för att komma tillbaka så gör du det igen.

Permalänk
Medlem

Det är inte riktigt funktionaliteten (i alla fall med avseende på smidighet) som jag söker, men jo - det får duga tills vidare. Tack!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av YGLeXz:

Hittade ett program på Steam: Mosaico (http://www.soulidstudio.com/). Vet inte om det gör allt du vill, men ser ut att vara värt att kolla in.