Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Nov 2012

Kommer inte in på BIOS, HJÄLP!?

Tja, Jag har ett ASUS sabertooth Z77 som jag inte längre kan komma in på BIOS, har prövat alla F-knappar, Delete, Ctrl + Delete, har prövat allt möjligt men kommer inte in, nu när jag ändå skriver en tråd kan jag passa på och fråga vad som kan spöka, när jag är inne på facebook så kan jag inte tex gå in på nån bild, video, gilla eller kommentera, chatt, händelser osv, Hela min data har börjat spöka, Kan det vara för att min SSD disk är full?

Cheers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Markaryd
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av stampe_96:

Tja, Jag har ett ASUS sabertooth Z77 som jag inte längre kan komma in på BIOS, har prövat alla F-knappar, Delete, Ctrl + Delete, har prövat allt möjligt men kommer inte in, nu när jag ändå skriver en tråd kan jag passa på och fråga vad som kan spöka, när jag är inne på facebook så kan jag inte tex gå in på nån bild, video, gilla eller kommentera, chatt, händelser osv, Hela min data har börjat spöka, Kan det vara för att min SSD disk är full?

Cheers

Angående bios så kan du ta dig in på annat sätt också. Ladda ner ASUS Boot Setting. Den tar dig från ditt skrivbord till ditt bios på ett klick, efter en omstart. Om du inte hittar det själv så har jag länkat till en nedladdningslänk här: http://www.speedyshare.com/MhaQA/ASUS-BootSetting-V10009-XPWin7-8.zip

När det gäller din SSD så sträva efter 20% ledigt utrymme på den för att inte slöa ner den. Jag tror inte du upplever problemen på t.ex Facebook pga den, utan en mer trolig orsak kan nog vara att att ditt Adobe Flash/Active X krånglar. Prova en ominstallation.