Vad tar minst plats, win7 eller win8?

Permalänk
Medlem

Vad tar minst plats, win7 eller win8?

Tjena!

Jag ska installera windows i min mac för ett specifikt spel. Jag kan köra win7 64bit eller win8 64bit. Det som är viktigast för mig är en enda sak:

Vilket OS tar minst plats på HDD?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Skrotnisse92:

för ett specifikt spel

vliket då ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alven72:

Tack!

Skrivet av jonatan80:

vliket då ?

Starcraft Brood War med ICCUP launcher + anti hack.

Permalänk
Medlem

Och för den nyfikna så körde jag en sniklösning med lite wine grejer. 120gb SSD är inte tillräckligt för dualboot!

guide:
http://www.teamliquid.net/forum/brood-war/246868-osx-107-lion...

Permalänk
Medlem

Jag har då haft plats för både osx o win samtidigt på 128GB

Att i Windows gå in i CMD (som admin) och skriva "powercfg -h off" (tar bort hibernation-filen) och manuellt minska pagefilen till ca 1GB hjälper en hel del. Tror man kan partitionera 25-30GB för Windows och komma undan med ett spel.

Sen så är ju The Nifty Minidrive ett underbart påfund.

Men funkar wine så slipper du ju Bara att ha i åtanke om det visar sig krångla mycket.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Jag har då haft plats för både osx o win samtidigt på 128GB

Att i Windows gå in i CMD (som admin) och skriva "powercfg -h off" (tar bort hibernation-filen) och manuellt minska pagefilen till ca 1GB hjälper en hel del. Tror man kan partitionera 25-30GB för Windows och komma undan med ett spel.

Sen så är ju The Nifty Minidrive ett underbart påfund.

Men funkar wine så slipper du ju Bara att ha i åtanke om det visar sig krångla mycket.

Synd bara att MBA inte har plats för kortet

Jo det går ju om man vill, men då får jag nog plocka bort lite blizzard spel eller adobe programmen. Och det känns lite onödigt Idag ligger jag på ca 15-20gb ledigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Synd bara att MBA inte har plats för kortet

Jo det går ju om man vill, men då får jag nog plocka bort lite blizzard spel eller adobe programmen. Och det känns lite onödigt Idag ligger jag på ca 15-20gb ledigt.

Ah, jo jag kör MBA 13" med nifty men 11-tummaren har ju tyvärr ingen plats :/ Kör Adobe+fcp+Avid men moderna blizzardspel är ju största bovarna man kan tänka sig i princip. Brukade ha en extern USB3-disk med wow-installationen på den - fungerade men blev förstås lite bökigare.

Ett annat program som kan spara lite utrymme i OSX är Monolingual som rensar ut en massa oanvända språkpaket. Det är lite "kör på egen risk" på det, men har personligen inte haft några problem.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Ah, jo jag kör MBA 13" med nifty men 11-tummaren har ju tyvärr ingen plats :/ Kör Adobe+fcp+Avid men moderna blizzardspel är ju största bovarna man kan tänka sig i princip. Brukade ha en extern USB3-disk med wow-installationen på den - fungerade men blev förstås lite bökigare.

Ett annat program som kan spara lite utrymme i OSX är Monolingual som rensar ut en massa oanvända språkpaket. Det är lite "kör på egen risk" på det, men har personligen inte haft några problem.

Kan man köra windows på extern hdd? Minns att det gick att boota från firewire 10års sen iaf.

Man skulle ju kunna flytta över några steamspel till extern hdd iaf