Windows 7 installation stannar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vilhelmina
Registrerad
Mar 2011

Windows 7 installation stannar

Tjenare! Skulle installera om Windows 7 på en dator som jag tidigare gjort det på med USB minne. Men när jag kommer till windows 7 bakgrunden och man ska välja tangentbordslayout och liknande så kommer den rutan inte upp. Alltså så hittar den USB minnet och filerna men det går inte att starta själva installationen. USB minnet funkar och det vet jag för jag har testat att använda det på en annan dator bara för att se om det var minnet det var fel på. Så min fråga är följande. Kan jag bara sätta in hårddisken i en USB dockning och använda clean kommandot i diskpart och hoppas på att det går att installera då? Eller har jag en totalt ofunktionell dator då och måste hitta en annan lösning?

Tackar på förhand för eventuella svar!

CPU: i5 3570K @ Standard | Kylare: Noctua NH-D14 | GPU: AMD 7950 | Mobo: MSI Z77A G45 | RAM: XMS3 8gb 1600Mhz | HDD: Corsair Force 3 120gb | Chassi: Fractal Design R3 | PSU: Corsair GS700W |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Apr 2004

Du får testa att formatera hårddisken och prova att installera igen via USB-stickan.

Asrock P67 Extreme 4 | I5 2500K 3.3 Ghz| Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair DDR3 1600Ghz | Corsair Powersupply 520W | Gigabyte GeForce 460 GTX | Antec P182

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vilhelmina
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av jonapaloma:

Du får testa att formatera hårddisken och prova att installera igen via USB-stickan.

Det är ju tyvärr de som inte går, det funkar på alla andra datorer jag testar på men den här säger emot. Men det funkade när jag gjorde det för några månader sen?

CPU: i5 3570K @ Standard | Kylare: Noctua NH-D14 | GPU: AMD 7950 | Mobo: MSI Z77A G45 | RAM: XMS3 8gb 1600Mhz | HDD: Corsair Force 3 120gb | Chassi: Fractal Design R3 | PSU: Corsair GS700W |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Apr 2004

Har du testat att formatera hårddisken med hjälp av någon annan dator?

Asrock P67 Extreme 4 | I5 2500K 3.3 Ghz| Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair DDR3 1600Ghz | Corsair Powersupply 520W | Gigabyte GeForce 460 GTX | Antec P182

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2005

Stoppa in minnet i en USB 2 port och prova igen.

Just playing for fun ‾\o.0/‾