Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skänninge
Registrerad
Okt 2002

extra skruvar. corsair hydro h60 v2

hade tänkt köra push/pull med min h60 v2.
passade igår på att beställa nya fläktar.
men glömde köpa till extra skruv paketet från corsair.
någon som vet vad för skruv man skall ha till dessa så jag kan åka till lokala bygghandel och kolla.
borde vara m3 skruv. men längd ?

tacksam för snabba svar

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Du menar skruvar som du drar för att hålla fläktarna?
http://www.inet.se/produkt/5321079/20-pack-flaktskruvar

CPU: I7 4770K Grafik: Asus GeForce GTX 780 Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Jag beställde en skruvsats från inet.se som kommer från corsair själva. Funkade utmärkt. Kör exakt den setupen som du funderar på.

#1: INTEL CORE i7 5960X - ASUS RAMPAGE V EXTREME - 32GB DDR4 - 1TB SSD - GAINWARD GTX 1080 PHOENIX GS 8GB
#2: INTEL XEON E3-1240v3 - ASROCK Z87 FORMULA OC - 16GB DDR3 - 250GB SSD - 22TB HDD - MSI GTX 750 Ti 2GB
#3: INTEL CORE i7 6700K - ASUS Z170i PRO GAMING - 16GB DDR4 - 750GB SSD
#4: LENOVO THINKPAD X1 YOGA - INTEL CORE i5 6300U - 8GB DDR3L - 180GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skåne
Registrerad
Aug 2012

jag klarade mig med dem skruvarna det medföljde två på ena sidan två på andra
det vibrerar inte eller liknande.

Speldatorn: AMD 8350 4Ghz | corsair h60 v2 push-pull | 16gb 1600mhz vengeance | asus M5A99FX PRO R2.0 | 120 gb SSD kingston hyper x | WD Green 2tb | XFX pro 750w core edition | 2x Gigabyte windforce 670 oc 2gb SLI| thermal take level 10GT | windows 10 x64 pro
Skoldatorn: Macbook Air 2013 128gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skänninge
Registrerad
Okt 2002

köpte både m3 och m4 skruv. var självklart m4. tur att man handlade både och. var så säker på m3.
men nu installerat och klart.

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av SkuM:

köpte både m3 och m4 skruv. var självklart m4. tur att man handlade både och. var så säker på m3.
men nu installerat och klart.

Gammal tråd men tänkte fråga i vilken butik du köpte skruvarna?

Chassi Corsair Obsidian 750D - Moderkort Gigabyte Z97X - CPU Intel i7 4790k - Ram 16 GB Dubbel-Kanal DDR3 @ 801MHz - GPU NVIDIA GeForce GTX 760 - SSD 120GB Samsung 840 EVO HDD 233GB Hitachi HDT725025VLA380 SATA Disk Device Optisk enhet TSSTcorp CD/DVDW TS-H653L SATA
Citera om du vill att jag ska svara dig/läsa ditt inlägg! Tack

Trädvy Permalänk
Corsair
Plats
Sverige
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Richii:

Gammal tråd men tänkte fråga i vilken butik du köpte skruvarna?

Skapa en ticket på våran support-sida så skickar vi ut nya skruvar åt dig.

http://corsair.force.com/

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Nyfiken på våra produkter och nyheter? Besök vår hemsida för mer information eller gilla vår Facebook-sida för de senaste nyheterna och tävlingarna! Har du haft något problem med våra produkter? Kolla då in våran supportsida!
| Corsair hemsida | Corsair på Facebook | Corsair RMA & Support | Corsair subform här på Sweclockers |

Mina custombyggen: C.ACE | Chrome 240 | K65 RGB "Battlescarred Edition" | Spec-Edge

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av Corsair Johan:

Skapa en ticket på våran support-sida så skickar vi ut nya skruvar åt dig.

http://corsair.force.com/

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Hej Johan!

Mina skruvar gick sönder efter en monterin ''/ Jag har gjort en ticket på eran sida som du länkade.

mvh

Gigabyte GeForce GTX 780 OC 3GB Windforce - i7 2600K @ 4.5Ghz - Corsair HX 850W 80+ Platinum Modulär - MSI P67A-C45 - Corsair 16GB DDR3 - Crucial MX100 256GB SATA SSD - Noctua nh-d15

Trädvy Permalänk
Corsair
Plats
Sverige
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Tfarcer:

Hej Johan!

Mina skruvar gick sönder efter en monterin ''/ Jag har gjort en ticket på eran sida som du länkade.

mvh

Hej Tfarcer,

Du kommer få svar på din ticket där med instruktioner.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Nyfiken på våra produkter och nyheter? Besök vår hemsida för mer information eller gilla vår Facebook-sida för de senaste nyheterna och tävlingarna! Har du haft något problem med våra produkter? Kolla då in våran supportsida!
| Corsair hemsida | Corsair på Facebook | Corsair RMA & Support | Corsair subform här på Sweclockers |

Mina custombyggen: C.ACE | Chrome 240 | K65 RGB "Battlescarred Edition" | Spec-Edge